Instagram

Bli kjent med Mathias Friis

Posted: March 7, 2012

Møt Mathias Friis, kreativ leder i MediaFront og juryleder for Kampanje – stor under Gulltaggen Awards 2012. Om trendutviklingen i 2012 sier Mathias – mobilen vil være med i det meste som er av kampanjer i året vi er inne i. I fjor så vi etableringen av mobilapps, QR koder og AR, mens i år vil dette bli kapitalisert på det meste av handel og kommunikasjon. Forhåpentligvis vil alt dette være i førersetet og “navet” for all kommunikasjon for øvrig.

Navn: Mathias Friis

Stilling: Kreativ Leder

Firma: MediaFront

Kort bio: Grunnlegger av MediaFront

Juryleder for kategori: Kampanje – stor 

  1. Hva er dine tanker rundt kategorien du skal være juryleder for?Det blir artig å se alle de største kampanjene under ett, og se hva som går igjen og hvem som virkelig har tatt den helt ut. Personlig mener jeg at det viktig å se at noen har turt å gå i helt nye retninger. Om ikke alt lander trygt på begge beina mener jeg vi må kunne godta.
  2. Hvorfor er det viktig for bransjen å være synlig på Gulltaggen?Jeg tror Gulltaggen ER bransjen, så for meg er dette helt naturlig. Uten bransjen ingen Gulltagg. Slik er det bare. Eneste alternativ for vår bransje er å delta på den internasjonale arenaen, noe som ikke er noen dårlig arena, men det er viktig å ha et samhold her i Norge slik at vi står sterkere sammen og blir synlige for resten av business-Norge og resten av verden. Vi er utrolig gode nå, så vi snakker kun om få knepp til å kunne gjøre oss markert, for å få gjort de virkelig store og viktige oppgavene.3.     Hvilke forventninger har du til årets Gulltaggen?

    Vi har sett mange tydelige skifter gjennom de få årene vi har holdt på. Nesten hvert eneste år er det en helt ny trend eller retning som blir ”lagt” i verktøykassen det neste året. Jeg håper vi ser nok et eller flere nye ting som går igjen i kampanjene. Kanskje noe som er en kombinasjon av smart grep, teknologi, kreativitet og ikke minst utrolig bra produktutvikling.

    4.     Hva er den viktigste trendutviklingen i 2012?

    Noe sier meg vel at mobilen vil være med i det meste som er av kampanjer i året vi er inne i. I fjor så vi etableringen av mobilapps, QR koder og AR, mens i år vil dette bli kapitalisert på det meste av handel og kommunikasjon. Forhåpentligvis vil alt dette være i førersetet og ”navet” for all kommunikasjon for øvrig.

  1. Hva er de største utfordringene for bransjen fremover?Folk! Vi trenger å legge til inspirere og legge til rette, slik at flere unge mennesker blir begeistret for bransjen vår. Norge er skikkelig på god gli, men vi trenger flere gale unge mennesker, som er sultne og som utnytter at de så godt vant med alt av ny teknologi. Jeg tror at potensialet i Norge er enormt, – om unge mennesker visste om bransjen vår. Skaperevnen er der, alle dingsene er der og de fleste vokser opp med ting som resten av verden bare drømmer om. Dersom en har lyst å bruke noe av denne kunnskapen, så har vi en bransje som står der med åpne armer og faktisk betaler en ok lønn for at folk er kreative og leker med alt som er nytt og kombinasjonen av dette. 

    Meld på bidrag her! Fristen er 12. mars