Bli kjent med Svein Roger Selle

 

Bli kjent med Svein Roger Selle, CEO i MK Advertising Agency, og juryleder for Kampanje Liten under Gulltaggen Awards 2012. Om kategorien forteller Svein Roger -Her er det ikke størrelsen som teller, men ideen og måten den er gjennomført på.  Vi ønsker at så mange som mulig melder på arbeider for å få frem bredden av det som lages. Her har mange som har sjansen til å bli premiert og jeg håper mange benytter seg av denne muligheten.

Navn: Svein Roger Selle
Stilling: CEO/administrerende direktør
Firma: MK Advertising agency
Juryleder for kategori: Kampanje liten

Svein Roger er CEO/Managing partner i MK, et internasjonalt kreativt reklamebyrå som skaper varemerker og eksepsjonelle resulater med kontorer i Oslo og Bergen. MK ble rangert som nummer to på langsiktig merkevarebygging i 2011 Norske byråers profilliste. Sammen med Q-meieriene vant de AC Nielsen merkevarebygging 2011, Stella-prisen 2011 og Hegnar Medias Business prisen 2011.

Svein Roger kom til MK fra kommunikasjonsbyrået Geelmuyden.Kiese Skandinavia. Han var en av fire partnere og ledet selskapets visuelle og interaktive avdeling. Svein har jobbet med et stort antall nasjonale og internasjonale kunder.

 

Om kategorien

Kampanje Liten er kanskje den kategorien som treffer bredest blant byråene. Her er det ikke størrelsen som teller, men ideen og måten den er gjennomført på.  Vi ønsker at så mange som mulig melder på arbeider for å få frem bredden av det som lages. Her har mange som har sjansen til å bli premiert og jeg håper mange benytter seg av denne muligheten.

Denne kategorien henvender seg til mindre kampanjer, og enklere kampanjeløsninger gjennomført i et eller noen få medier. Dette åpner for et vidt spekter av løsninger og kreativitet. Vi ser etter unike løsninger og hvor man har våget å tenke nytt enten gjennom kommunikasjon, eller ved bruk av mediene.

 

Gulltaggen

Gulltaggen er en fantastisk anledning til å synliggjøre seg overfor både kunder, samarbeidspartnere og ikke minst talentfulle kreative personer i bransjen. Her bør alle kjenne sin besøkelsestid. Om ikke alle aktørene vinner priser så er det en god anledning til å blir inspirert av det beste som lages både i Norge og Norden.

De siste årene har det skjedd en enorm utvikling i vår bransje. I 2011 var året da alle, også de store aktørene, fikk øynene opp for sosiale medier og at man måtte være tilstede for å henge med. Jeg tror vi vil se en stor nivåhevning i mange kategorier på grunn av den raske utviklingen som har vært.


Trend 2012.  

Åpenhet. Erkjennelsen av at et merke snakker hele tiden. Medieutviklingen har gjort slik at forbrukerne nå blir kjent med merkene på en helt annen måte enn tidligere. Det holder ikke lenger å si at man er på Facebook eller Twitter. Nå må man også være tilstede der og snakke med sine interessenter. Man må planlegge denne tilstedeværelsen. Nå er de nye kanalene på plass for mange. 2012 blir året det disse verktøyene for alvor blir tatt i bruk.

 

Utfordringen. 

Reklamebransjen er en tradisjonell bransje. Å ta åpenhet på alvor, og endre tenkemåte og arbeidsmodeller i forhold til dette blir en stor utfordring.  Samtidig er det stor bransjeglidning der digitale produksjonsselskaper, konsulentselskaper, reklamebyråer, PR byråer kjemper om de samme markedsmidlene. Her blir det de som forstår hvordan merker skal åpne seg opp og involvere forbrukerne som vinner.

 

MELD PÅ BIDRAG HER Fristen er kl 23.00 ikveld!