Dag 3, del 2

Etter en deilig lunsj hvor våre sponsorer serverte mat og kaffe, var det klart for to foredrag med temaet “The disruptive Advertising Marked.” Første foredragsholder var Randall Rothenberg. Rothenberg er president og CEO i Interactive Advertising Bureau (IAB.) IAB har medlemmer som Google, Microsoft og The New York Times. Han snakket om at TV er på vei til å flyttes over til internett, og underbygde dette med at det er flere husholdninger i USA som har bredbånd enn kabel- TV. Derfor er det også viktig at bedriftene innser at man er nødt til å satse på markedsføring på nettet, og at mange store merkevarer er underrepresentert i digitale medier. Rothberg snakket også om hvordan man kan bygge en god merkevare, hvor han mente at George Clooney og DnB var et godt eksempel på akkurat dette i Norge.

Oppfølgeren til Rothenberg var Alain Heureux, som hadde et europeisk fokus i sitt foredrag. Alain Heureux kommer fra IAB Europa, og snakket om viktigheten av å ha et felles nettverk for digitale markedsførere i Europa. Han kommenterte også en del av foredraget til Rothberg. Dette var det nest siste foredraget for dagen, og etter pausen avslutter Google dag nummer tre på gulltaggen.