Instagram

Hva skjedde? Dag 2

Posted: April 26, 2012
Marco Tempest

Foto: Jarle Naustvik

Gårsdagen ble kick- startet av techno- illusjonisten Marco Tempest. Han kaller seg selv for en digital magiker, men i motsetning til andre magikere er Tempest åpen om hvordan hans triks og illusjoner foregår. I showet fikk noen utvalgte i publikum være med på illusjonene, og det var en magisk stemning i salen. Altså, en god start på dag to.

Deretter var det den energiske Faris Yakob som sto på scenen. Han kaller seg selv en digital ninja, og snakket om hvordan man kan nå frem til publikum gjennom bruk av innovative løsninger. Noe av budskapet var også at alle, til og med verdenskjente merkevarer, må ta hensyn til kulturforskjeller i sin markedsføring.

Luke Williams

Foto: Jarle Naustvik

Derretter kom Luke Williams, som er en kjent person innen fagfeltet innovativt lederskap. Han snakket om at det var viktig å ikke bare kjenne igjen og reagere på trender og endringer, men bidra ved å starte trenden selv.

 

Nestemann på scenen var Carlos Ulloa, som snakket om hvordan man kan bruke 3D- grafikk for å skape emosjonell respons. Ulloa er partner og interactive director i HelloEnjoy, hvor han har spesialisert seg på 3D- applikasjoner og spill. På hans foredrag fikk publikum se eksempler på interaktiv 3D.

 

James Hilton

Foto: Jarle Naustvik

James Hilton var siste mann ut, og han snakket om syv nye lover for å lykkes i en verden som er digital. Hilton er partner og creative director i AKQA, som i dag er et av verdens største uavhengige digitale byråer. De syv rådene for å lykkes gikk ut på at når spillereglene i markedet endrer seg, bør bedriftene endre seg med dem og at dette er hard arbeid. Han snakket også om at den beste reklamen ikke er reklame, men gode historier fortalt gjennom digitale medier. Dette foredraget var for mange dagens høydepunkt.

 

Alt i alt kan vi oppsummere og si at dette ble en dag  med mye inspirasjon og læring. Vi håper dere koste dere også, og vil gjerne høre deres meninger!