Instagram

ACTIVATION

Denne kategorien skal belønne arbeider som evner å utløse konkrete og verdifulle handlinger, gjerne (men ikke nødvendigvis) handling av varer.

Du skal sende inn i denne kategorien hvis du kan huke på én eller flere av disse punktene:

  • løsningen har skapt salg på en innovativ måte
  • løsningen har fått mange til å melde seg på en aktivitet / arrangement
  • løsningen har fått mange til å engasjere seg i å spre et budskap

Eks 1. Gull i 2014 gikk til Toyota – Prøv min hybrid. Juryen begrunnet gullet med at ” Kampanjen aktiverer og benytter ambassadører til å «selge» produktet fremfor de tradisjonelle kanalene og måtene å gjøre det på. Resultatene er også veldig gode, og tyder på at den beste måten å få noen til å prøve en hybrid kan være folk flest!

Eksempel på kampanje som vi mener ville passet i denne kategorien: Hormonsjekk

Forbrukerrådet laget en app som forteller om et produkt inneholder hormonforstyrrende stoffer. Appen blir typisk benyttet inne i butikken mens kundene er i shopping-modus.