Instagram

Gulltaggens ærespris

Prisen kan deles ut til en enkeltperson, et selskap eller et byrå, som over tid har bidratt mer enn de fleste til å bringe digitalbransjen fremover. Æresprisen deles ut av INMAs styre.

Også i år vil vi på Gulltaggen dele ut Gulltaggens Ærespris.  Kategoriene Årets Ærespris, Årets Markedsfører og Årets Byrå er slått sammen til én pris, “Gulltaggens Ærespris”.  Vinneren kan dermed i år som i fjor være både en enkeltperson, et selskap eller et byrå.

Nominasjoner

Vi oppfordrer alle til å sende inn sine nominasjoner til Årets Ærespris. Det er åpent for å nominere seg selv, sitt byrå/bedrift eller andre som du mener har utpekt seg spesielt det siste året, og fortjener en ekstra klapp på skulderen som takk for innsatsen. Send inn din nominasjon med informasjon om hvorfor akkurat din kandidat er en verdig vinner, og bør motta Gulltaggens Ærespris. Det er gratis å sende inn nominasjoner til Gulltaggens Ærespris. Juryen for prisen er INMAs styre.

Nominasjoner kan sendes på mail til info@inma.no frem til 27. februar 12:00 2015.

Vinner av Gulltaggens Ærespris 2013: Rune Paulseth

Årets Ærespris 2013 ble tildelt Rune Paulseth fordi han har bidratt mer enn de fleste til å bringe den digitale markedsføringen i Norge fremover. Han har jobbet digitalt helt siden 1997 i bedrifter som SOL, Digi.no, Aller internett, Microsoft og Eniro. Selv om han har arbeidet på mediesiden i mer enn 15 år, har han hatt et bredt perspektiv på bransjens utvikling og arbeidet for å ivareta både annonsørenes, byråenes, medienes og forbrukernes interesser. Det er INMAs styre som står for utdelingen av Gulltaggens Ærespris.

GT13_RunePaulseth2

– Gulltaggens ærespris henger veldig høyt, det er stor stas å bli hedret av hele digitalbransjen foran ett fullstappet Spektrum. Som styreleder i INMA i en årrekke har jeg hatt gleden av å dele ut æresprisen de siste årene, det å selv bli en del av internett- Norges hall of fame sammen med en rekke superflinke digitale mennesker er noe jeg er skikkelig stolt av, sier Paulseth.

Juryens begrunnelse:

Rune er vår bransjes uredde kommersielle spydspiss. Han bidrar med visjonære og strategiske innspill, basert på sin nysgjerrighet og gode oversikt over faget og potensialet. Han er en motivator for hele sitt imponerende nettverk, og med sitt blide åsyn bringer han bransjen sammen mot felles mål. Han bidrar sterkt med sin tid og entusiasme til en samlet bransje som fremmer vekst og standarder der det blir enklere og mer effektivt for alle.

Æresprisen er spesielt fortjent fordi Rune har jobbet tidlig og sent med å bygge opp INMA siden 2003. Han har bidratt på seminarer, kurs, faggrupper og ikke minst i styrearbeid. Disse bidragene har fremmet INMA’s utvikling signifikant. Rune har vært med i styret i over 9 år, de siste årene frem til 2012 som styrets leder. Han har støttet og coachet administrasjonen i gode og i utfordrende tider, vært med på å bygge Gulltaggen til å bli et viktig arrangement i Norden og bidratt til at den digitale markedsføringen i Norge nærmer seg 2 milliarder kroner.

Vinner av Årets Ærespris 2012: Fred Hauge

FredHauge_aerespris-web-kv

Gulltaggens ærespris 2012 tildeles en kreativ tungvekter i bransjen som har bidratt til faglig utvikling helt fra 80-tallet og frem til i dag. Vinneren har vært en mentor for yngre bransjekolleger og en pioneer i utviklingen av fremtidsrettet kommunikasjon. 

Hans nysgjerrighet og drivende interesse har ført ham til posisjonen som en lederstjerne for bransjen – til tross for at dette fyrtårnet gjerne trives i skyggen av sine kolleger. 

Vinneren har gjennom årene bidratt i ulike bransjeorganisasjoner, og stiller flittig opp med drivende engasjement så snart muligheten eller hans kompetanse kalles, med en dedikasjon og en interesse for faget som går langt utover motivasjonen for egen vinning.


Han har evnet å redefinere seg selv til å bli en heldigital konseptutvikler og kreatør og har vært en brobygger mellom den tradisjonelle – og den digitale reklamebransjen.

Vinneren er blitt kalt en av Norges mest intelligente kreatører, og har bevist gang på gang de siste årene at han jobber like selvfølgelig på strategisk, såvel som operativt plan i hele spennet fra tradisjonell reklamefilm, iphone app’er, sosiale medier og spill.
Han har erfaring fra en rekke selskaper som Ogilvy Bold, New Deal, SLB, Hei, DDB Tribal, og sist Hyper.

Bilder: Jarle Naustvik