Instagram

ATTENTION

Denne kategorien skal belønne arbeider som evner å tilrive seg ekstra stor oppmerksomhet, gjerne langt ut over det annonsøren har betalt for.

Du skal sende inn i denne kategorien hvis du kan huke på én eller flere av disse punktene:

  • Kampanjen fikk stor oppmerksomhet i flater dere ikke hadde betalt for
  • Kampanjen skapte stor oppmerksomhet på en innovativ måte

Eks 1. Fjorårets gull gikk til Volvo Live Test Series. Juryen fremhevet at 200.000 PR-oppslag og 95 millioner par med øyne må vel kunne kalles oppmerksomhet.

Eks 2. I 2013 gikk gullet til kampanjen Kaizervirus. Juryen mente at grepene i kampanjen skapte engasjement, entusiasme og en mobilisering både i kjernemålgruppen, men også langt utover denne. Dette genererte både en betydelig og fortjent oppmerksomhet på tvers av kanaler: Digitalt, sosialt og i tradisjonelle medier.

Eksempel på kampanje som vi mener ville passet i denne kategorien: Solo – soon to be world famous