Instagram

Information

Denne kategorien skal belønne arbeider som klarer å formidle kunnskap på en ny og effektiv måte, gjerne for å lære målgruppen noe de ikke visste fra før.

Du skal sende inn i denne kategorien hvis du kan huke på én eller flere av disse punktene:

  • Du har lært målgruppen noe de ikke visste fra før.
  • Du har formidle kunnskapen / informasjon på en innovativ måte
  • Måten du har formidlet på har skapt engasjement hos målgruppen

Eks 1. Fjorårets gull gikk til VG.no for å deres sjakksatsning. Juryen mente dette bidraget ikke bare skapte interesse for sjakk, men også lærte Norge og elske spillet.

Eks 2. SMFB for Geox Amphibiox. Her mente juryen ar jobben viste hvordan helhetlig bruk av digitale virkemidler kan heve tradisjonell produktinformasjon til sterk merkevarebygging.

 

Eksempel på kampanje som vi mener ville passet i denne kategorien: The Gas Machine

Med utgangspunkt i Statoils gigantiske “evighetsmaskin”, Troll A, som har produsert naturgass siden 1996 og forventes å kunne produsere gass i minst 60 år til, fortelles en rekke ulike historier som underbygger Statoils rolle som en høyteknologisk,solid, veletablert og langsiktig leverandør av et produkt Europa virkelig trenger.