Bli kjent med Jan Finnesand

JanFinnNavn: Jan Finnesand
Stilling: Art & Creative Director
Firma: Jan Finnesand
Juryleder for kategori: Årets Sølvtagg

 

Hva er dine tanker rundt kategorien du skal være juryleder for?

Årets Sølvtagg er litt anderledes enn de andre kategoriene ettersom vi har gått gjennom bidragene månedlig, men håper på en frisk diskusjon og nye innspill på de enkelte jobbene.

Hvorfor er det viktig for bransjen å være synlig på Gulltaggen?

Gulltaggen er en av de største arrangementene vi har i Norge innen digital/integrert kommunikasjon. Så ved å bil lagt merke til på Gulltaggen blir man mer synlig blant kunder og andre kreative i bransjen. Av den grunn en fin arena for både kunder og byråer.

Hvilke forventninger har du til årets Gulltaggen?

Få faglig påfyll og bli inspirert.

Hva er den viktigste trendutviklingen i 2013?

Smartere teknologiske løsninger og tjenester som føles naturlig tilpasset i hverdagen tror jeg det blir mer av. Tror vi kommer til å se flere fysiske installasjoner og stunts. Og flere prosjekter som integreres med mobiler (m.m.) både i hjemme, privat, sosialt og i de offentlige rom. 3D printing er relativt nytt, så prosjekter som tar det i bruk tror jeg det kommer noen av.

Hva er de største utfordringene for bransjen fremover?

Det å bli med på å gå for ideer som kan være noe uventet og som kan skape oppmerksomhet på en annen måte enn slik vi er vant med. Ikke minst det å ha integritet nok til å være tro mot ideen hele prosessen gjennom.

Kort om Jan Finnesand:

Jan jobbet med alt fra analogt til digitalt i en rekke byråer og freelance siden 1999. Blant annet i Dinamo og McCann. Han har en Bachelor of Arts i Visuell kommunikasjon fra Sydney, Australia. Jan har også sittet i Sølvtaggen juryen i to perioder, hvorav det siste året som Juryleder.

 


, , ,