Instagram

Bli kjent med Glenn Løvberg

Posted: April 8, 2013

GlennNAVN: Glenn Løvberg
STILLING: Kreativ Leder
FIRMA: Renommé Expo & Event
PRODUSENT

 

Du har vært produsent for Gulltaggen i 15år, hva er ditt beste minne?

Etter 15 år så er det mange gode minner. Men jeg husker veldig godt det første Gulltaggen vi arrangerte på Royal Christiania Hotel i Oslo. Vi hadde ambisjoner om 250 deltagere til et lite seminar, prisutdeling og middag. Vi ble nesten 350 personer. Vi sprengte hele kapasiteten til hotellet, dette til hovmester og kjøkkenets stor fortvilelse. Men vi fikk det til. Samtidig så skulle vi inn med en teknisk produksjon som var ganske stor. Vi måtte bl.a. leie noen hotellrom som hadde beliggenhet bak scenen for å få muligheten til forankring av riggen inne på rommet. Og om det ikke var nok hadde vi noen snekkere som ”okkuperte” deler av konferanseavdelingen som ble et slags snekkeri med sager og borring hele natten før arrangementet (til en del gjesters harme).

Hvilke forventninger har du til årets Gulltaggen?

Mine forventninger er at Gulltaggen 2.0, med jubileet, kan markere en start på en ny æra. Det er gjort endringer i programmet (fra 3 til 2 dager), konkurransen har blitt endret og spisset med færre kategorier og man opprettholder den sterke faglige profilen. Jeg håper også at vår retur til Oslo Spektrum vil sette en god ramme på Gulltaggen.

Har du en god historie du vil fortelle oss, som ennå ikke har sett dagens lys?

Hehe…her er det mange å ta av.

Men jeg kan fortelle om den gangen vi hadde besøk av Sir Richard Branson i 2010. Han kom til Oslo Spektrum på morgenen og hadde en veldig urolig mage. Han spurte meg om det var en mulighet for å skaffe noen tabletter. Dette fikset vi enkelt. Rett før han skulle på med sitt foredrag spurte han meg om jeg kunne stå klar ved trappen til scenen, så hvis han måtte skynde seg av scenen for å gå på toalettet, om jeg da kunne løpe sammen med han og vise vei. Tablettene gjorde underverker og Sir Branson var strålende fornøyd etterpå.

Senere den dagen besøkte Sir Richard Branson DNB og holdt et lite innlegg for finanseliten i Norge. Jeg var med for å geleide han igjennom hans stramme plan for dagen. Etter endt seanse så hadde vi veldig kort tid til annet enn å reise videre, men NRK fikk et kort intervju og den Islandske finansministeren ønsket å ha en kort samtale. Jeg har aldri før gitt beskjed til NRK om at nå må vi bryte intervjuet, eller gitt beskjed til en utenlandsk minister om at vi dessverre må reise videre og avslutte samtalen umiddelbart.

Hva er dine viktigste oppgaver frem mot Gulltaggen?

Mine viktigste oppgaver nå frem til vi går inn i Oslo Spektrum 23.april er å koordinere alle bitene i ”puslespillet”. Alle oppgaver som skal løses må merkes og settes i system for å gjennomføres enten det er før, under eller etter arrangementet.

Hva er din jobb når Gulltaggen er i gang?

Min jobb er å ha overblikket, se til at tidsplan og regi blir gjennomført i henhold til plan, at alle utfordringer blir løst, at gjester og sponsorer har det de trenger. Nå er det ikke jeg alene som gjør dette, men jeg finner riktig adressat til den oppgaven som skal løses. Og jeg har som oppgave å beholde roen for alle involverte, at de utfordringer som dukker opp blir løst på en ordentlig og rolig måte.

Kort om Glenn Løvberg:

Glenn har jobbet med event og levende markedsføring i snart 20 år og vært heldig å få jobbe med de største merkevarene i Norge. Han har også hatt mange veldig dyktige og gode kollegaer i blant annet Radio 1 Norge, ShowProduction, McCann, Creo Communication, Exporent og nå i Renommé grupperingen (Renommé Expo & Event). Glenn har fylt 40 år, er gift og har to barn (15 og 5 år).

 

Tags: , , ,