Instagram

Bli kjent med Paal Tarjei Aasheim

Posted: April 8, 2013

Paal-portrettkvadrat

NAVN: Paal Tarjei Aasheim
STILLING: Chief Growth Officer
FIRMA: McCann
VERT FOR PRISUTDELINGEN

 

Hva tenker du rundt din rolle som vert for Gulltaggen i år?

Det hadde jo vært artig om folk hørte hva jeg sa, og fikk med seg hvem som vant. Så i år håper jeg å komme til ordet!

Hvilke forventninger har du til årets Gullltaggen?

Jeg gleder meg til selve konferansen, for programmet ser veldig bra ut. Dessuten tror jeg vi får en kompakt og spennende prisutdeling med udiskutabelt verdige vinnere. Etterfulgt av en heidundrende fest.

Hva er ditt beste Gulltaggen-minne?

Det var en stor opplevelse å se Richard Branson live, men jeg blir aller mest engasjert av å høre flinke fagfolk og foredragsholdere som for eksempel Guy Kawasaki, Seth Godin, Mike Walsh og Gary Vaynerchuk. Ellers er det en stor opplevelse å vinne gull i Gulltaggen!

Hvorfor er det viktig for bransjen å være synlig på Gulltaggen?

Gulltaggen premierer den mest innovative delen av kommunikasjonsbransjen, og bidrar til å peke ut den videre retningen for faget vårt. Så det er klart man har lyst til å være blant vinnerne. Men det viktigste er kanskje ikke å være synlig, men snarere å suge til seg impulser og inspirasjon fra både foredrag og vinnerjobber.

Hva er den viktigste trendutviklingen i 2013?

Big data som kan gi oss helt nye innsikter nesten hele tiden. Og folks mobilbruk som gir oss en ny plattform for å bygge sterke relasjoner.

Hva er de største utfordringene for bransjen fremover?

Den samme som den alltid har vært: Å få lov til å lage nyskapende og engasjerende jobber som virkelig skaper verdi. Og bli flinkere til å dokumentere verdien av jobbene vi skaper.

Kort om Paal Tarjei Aasheim:

Paal Tarjei Aasheim er en av Norges mest erfarne reklameskapere. De siste 25 årene har han gått gradene fra tekstforfatter og kreativ leder til strategisk direktør. I dag er han Chief Growth Officer i McCann Worldgroup – Norges største fagmiljø for kreativ kommunikasjon med over 200 medarbeidere.

Paal Tarjei ledet prisutdelingen på Gulltaggen i fjor, der han måtte bruke store deler av kvelden på å hysje på salen. Siden da har han ledet arbeidet med Gulltaggen 2.0, som nå har færre kategorier og større fokus på de gode ideene. Med disse endringene gjør han comeback på scenen i håp om å reise kjerringa.

 

Følg Paal Tarjei Aasheim på Twitter

Les mer om Paal Tarjei Aasheim (ENG.)

Tags: , , , , , , , ,