Instagram
DAY ONE – APRIL 8 DAY TWO – APRIL 9

 

April 8th: Technology and Creativity

 

 Skjermbilde 2014-03-14 kl. 13.42.37

Josh Grau // Twitter
Med fokus på digital merkevarebygging vil Josh fra Twitter snakke om innhold, timing og hvordan nå de rette forbrukerne. Hans ekspertise på de ulike plattformene gjør ham svært attraktiv for annonsører verden over.

 emmacoats Emma Coats // Pixar
Etter at den tidligere storyboardartisten i Pixar delte sine “22 Rules of Storytelling” har hun vært et ettertraktet navn. Det skulle vise seg at erfaringen fra tegnebrettet kunne overføres til en mye bredere bransje, og at rådene var av interesse for alle som driver med kommunikasjon.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA Case: “The Live Test”
ved Martin Ringqvist
Den velkjente Volvo-kampanjen er sett av millioner, lovprist av en hel bransje og veldig klar for å bli presentert av Creative Director Martin Ringqvist på Gulltaggen.
 Skjermbilde 2014-03-18 kl. 14.36.20 Jonathan Forster // Spotify
“Hi, this is Jonathan from Spotify” – en velkjent stemme for de av oss som har brukt Spotify fra starten. Hør hans innlegg om tilpasningsdyktighet og innovasjon innen musikkbransjen når han kommer til Gulltaggen.
 iancarrto Ian Carrington // Google
Ian har snart 20 års erfaring fra digital advertising, hvorav 13 år har vært innen søk. Lær av en veteran på Gulltaggen 2014.
 DanielDomscheit-Berg Daniel Domscheit-Berg // WikiLeaks
Teknologiaktivist og forfatter – uten tvil en mann med historier å fortelle. Hør ham snakke om tiden i WikiLeaks – om digital åpenhet, deling og om planene med prosjektet OpenLeaks.
 Skjermbilde 2014-03-31 kl. 11.00.21 Case: “The Beauty Inside”
ved Jörn Arnell & Lars Bjurman
Hva skjer når publikum selv får spille hovedrollen i en film? I samarbeidsfilmen The Beauty Inside møter vi Alex, kroppsliggjort av fans fra hele verden.
 forside James Hurman // Y&R
James kalles “The World’s Best Planner”, og kommer til Gulltaggen for å snakke om forholdet mellom kreativitet og effektivitet. Hva kjennetegner case som anerkjennes som kreative mesterverk, men som også er kommersielle suksesser?