Instagram

James Hurman

Posted: January 23, 2014

J_HURMANprofilJames Hurman er internasjonalt anerkjent for sine kreative kommunikasjonsideer, som har vist seg svært effektive. Hans arbeid og kampanjer for blant annet Vodafone, Yellow Pages, DB Export Beer og Levi’s er blitt premiert med hele 22 Cannes Lions. I tillegg har Hurman blitt premiert med over 50 lokale og internasjonale gull innen markedsføring og effekt. I 2012 ble han kåret til verdens beste Planning Director av The Big Won.

Følg James Hurman på Twitter

Hans litterære mesterverk The Case for Creativity beskriver en tett kobling mellom kreativitet og kommersiell suksess. Bransjen har lenge diskutert hvorvidt et høyt kreativt nivå øker en kampanjes effektivitet. Er kreativitet bare kreatørenes lek og jakt på nye utmerkelser? Hurman har basert sin konklusjon på to tiår med internasjonal research, og forteller en historie i kreatørenes favør.

James Hurman vil holde foredrag på Gulltaggens dag 1 (“Technology & Creativity”), den 8. april.

Påmeldingen til Gulltaggen er allerede åpnet.

På Gulltaggen vil James belyse sin kongstanke ved å presentere ulike kampanjer som i 2013 har mottatt utmerkelser for både kreativitet og effekt. Se hans videohilsen til Gulltaggen her: