Bård Brænde

baard_blackw[1]På den ene siden er Bård Brænde digitalstrateg med siviløkonomutdanning fra NHH og fartstid fra Orkla Media, GET og Halogen. På den andre siden er han en glødende formidler, mulitmediamann og improvisatør, og brenner for «måten» vi gjør ting i hverdagen.

Kombinasjonen er utmerket for oppdraget, nemlig å lede oss gjennom Gulltaggen-konferansen.

Bårds engasjement smitter lett over på både deltakere og foredragsholdere, og har har allerede forberedt seg i lang tid: – Den faglige delen skal engasjere mer enn noensinne, sier Brænde. Jeg kommer til å overnatte utenfor Spektrum i en sovepose en uke i forveien!

 Konferansieren lanserer også hashtaggen #GT60SEC. Hvem synes du fortjener å stå på scenen på Gulltaggens dag 2? Nominér en kollega, en fremmed eller deg selv ved å bruke hashtaggen. Stem på de beste nominasjonene ved å retweete/favorittmarkere. Pitchen med flest stemmer vinner 60 sekunder på scenen. 

 

Vi stilte Bård er par spørsmål om årets konferanse:

Hva tenker du om din rolle som vert for årets Gulltaggen?

– Det blir herlig moro! Helt siden jeg var i band som 14-åring har Spektrum vært drømmen. Nå står jeg der.

 Hvilke forventninger har du til årets konferanse?

– Store. Vi har landets beste kommunikatører i salen og noen av verdens beste folk på scenen. Whats not to like?

Hvorfor er det viktig for bransjen å være synlig på Gulltaggen?

– Merkevarebygging handler om relevans, tilstedeværelse og budskap som beveger. Det du får til på 2 dager i Spektrum kan ta resten av året å få til utenom – om ikke mer.

Hva er den viktigste trendutviklingen i 2014?

– Ordet “digital” er i ferd med å bli en selvfølge. All markedskommunikasjon ER digital, og vi som jobber med fagfeltet må forstå en langt større del av verdikjeden for å beholde rollen som strategisk rådgiver. Heldigvis er også folk i ferd med å se storytellingens viktighet i all kommunikasjon. Vi heier ikke på mål, men på mennesker som når mål. Dette er også en av de største utfordringene for bransjen – at det nye landskapet integrerer alle de tidligere spesialfeltene, og jeg tror vi vil se et skift i bransjen – der strategene og konseptutviklerne opererer uavhengig av produksjon – også innen reklame, pr og media.

 

Klikk her for å se årets program