Social Live Wall

Skjermbilde 2014-04-04 kl. 11.16.13

 

Under Gulltaggen vil du kunne følge samtalen i sosiale medier via Socius sine Social Live Walls. Det unge selskapet leverer brukervennlige, brandfokuserte medieverktøy for håndtering av sosiale medier. 

Socius ble startet av to nordmenn og en brite etter at de leste en artikkel om hvordan man kunne oppleve New York Fashion Week online. Forslaget var å følge en rekke kontoer på Instagram, Twitter og Tumblr – altså en veldig dårlig brukeropplevelse. På noen uker ble prototypen facesofnyfw.com satt opp der man kunne følge det beste fra over 500.000 innlegg som ble delt på Twitter, Instagram og Tumblr under New York Fashion Week. Teamet flyttet i oktober til Berlin for å bygge dette til et produkt sammen med forlaget Axel Springer. Etter tre hektiske måneder lanserte de med første kunde i Berlin, og nå gjør teamet seg klare for Gulltaggen.

Skjermbilde 2014-04-04 kl. 11.18.27

Fra venstre: Socius grunnleggere Frode Jensen, Marius Troy og Daniel Butler

 

You can keep up with Socius’ news on Twitter @sociuslive and Facebook or sign up to their newsletter here www.sociuslive.com.