Instagram

Ian Carrington // Google

Posted: April 8, 2014

Gulltaggen2014-9

Foto: Kevin Fauske

Blogget av Christian Kruse // @christiankruse

Keeping up with the consumer

Ian Carrington startet med å snakke om kappløppet mot 1 milliard. For radio tok det 72 år før det var 1 milliard brukere. For TV var det 67 år, PC 32  år mobiltelefon 20 år og smarttelefoner kun 5 år(!) Dett skaper både store muligheter for merkevarer og annonsører, men de ser også at annonsører har vanskeligheter med å være innovative med den nye teknologien.

Tre store trender

  • Simple
  • Easy
  • Convenient

En stor trend i Asia er vannsikre telefoner. Fordi vi vil være tilgjengelig hele tiden, så vil vi også ta med oss telefonen inn i dusjen. Kanskje shower selfies blir noe stort? Showfie?

Det kommer til å være circa 8 zetabyte av data og informasjon innen 2015. Én zetabyte er lik en trilliard byte(!!).

Building the future of search


Han snakker med Google på telefonen sin, og viser hvordan fremtiden kommer til å bli.

  • Answer – Et enkelt svar på hva noe er.
  • Converse – Kan føre en samtale med flere spørsmål.
  • Anticapate – Google antar hva du vil ha og trenger.

Google har satt et fokus på å alltid være der – være på alle plattformer der forbrukeren vil være. Alltid være relevant – det vil si å vise riktig annonse fra riktig annonsør til riktig forbruker, både gjennom retargeting og remarketing. Alltid være optimalisertkundereisen er mer kompleks nå enn hva den har vært ført, og mobil kan være ankeret som hjelper deg i hele kundereisen. Derfor er det viktig å være tilgjengelig på mobil, og ha mobiltilpassede løsninger.