James Hurman // Y&R

james

Good to great to good.

Som en planner skal du drive effektiviteten i et firma, og James som er “The Worlds Best Planner” merket at kunder hadde skepsis mot kreativitet. Derfor har han jobbet mot å skrive en bok som heter “The Case for Creativity”, hvor han gikk gjennom 15 store studier som stilte det samme spørsmålet: “Is a more creative approach a more effective one?” Alle studiene viste det samme. Ja!

Sammen med The Gunn Report sjekket de om de kunne finne byråer som vant The Golden Lion på Cannes, og byråer som vant The Gold Effie. Det er mange som vinner kreative og effektive priser, men veldig få som vinner begge. “The Glorious Double”. Derfor startet de “Annual cases for creativity”, som skulle finne de beste byråene innen kreativitet og effektivitet.

Chipotle – Cultivate a Better World er et godt eksmpel på en case som både har det beste innen kreativitet og effektivitet. Under kan se en av delene i kampanjen, som var en utrolig fin animasjonsvideo på YouTube.

https://www.youtube.com/watch?v=aMfSGt6rHos

Uten at jeg skal skrive så mye om de neste kampanjene, så finner du casevideoene til Vodafone Fakka, P&G Moms, Amex Small Business Saturday og Dove Real Beauty Curves under. Tre geniale konsepter, som både er effektive og kreative. Den siste får jeg alltid tårer i øynene av.

https://www.youtube.com/watch?v=2V-20Qe4M8Y

Foto: Kevin Fauske

Blogget av Christian Kruse // @christiankruse