Jörn Arnell & Lars Bjurman // Case: ”The Beauty Inside”

Gulltaggen2014-14

Jörn og Lars fra B-Reel er her for å snakke om Social Film. Det som kjennetegner social film er at filmen er basert på et åpent narrativ, og man kan ha en personlig og samarbeidsopplevelse. De viste også en casevideo på hvordan man kan lage en blanding av sosiale medier, spill og film, med filmen “Inside” for Intel Toshiba, som du kan se under.

https://www.youtube.com/watch?v=uAxBYrIY_no

We make things that have never been made before

The Beauty Inside er en kjærlighetsfilm hvor hovedkarakteren våkner opp som en ny person hver dag. Derfor kan “alle” være hovedkarakteren, noe som gjør at det er mange som kan ta del i opplevelsen. De viser forskjellige grafer om hvordan narrativet kunne være, og lager wireframes. Til “The Beauty Inside” valgte de å kjøre en Facebookside og YouTube. Folk som ser på filmen, kan være med i filmen. Kan legge ut bilder på Facebooksiden, eller spille inn video via dataen sin som kan bli med i filmen. Ultrabook til Intel Toshiba er det eneste som er konsistent med Alex(hovedkarakteren), og er derfor en egen karakter i filmen.

How to engage the audience i social film

  • Respekt til folkene som er med, formatet og hvordan det skal gjennomføresø
  • Ha fokus på historie, talent og produksjonskvalitet
  • Social part of the DNA – Det sosiale er bygd inn i historien og hvordan filmen blir fortalt
  • La folk virkelig ta del i opplevelsen og det ferdige produktet
  • Forskjellige nivåer av engasjement – ikke alle er klare for en online audition, noen vil “bare” se filmen, og det er en form for engasjement også!

Som ekte storytellers med fokus på engasjement spør de publikum om de helst vil se resultatene i slutten av foredraget, eller se casevideoen til “The Beauty Inside” med håndsopprekning. Det var kun to eller tre som ville ha resultatene, men resten ville se casevideoen. Som du ser under!

Foto: Kevin Fauske

Blogget av Christian Kruse // @christiankruse