Instagram

Graham Moysey // AOL

Posted: April 9, 2014

Graham Moysey

Graham Moysey (@gmoysey) er Head of AOL International, og snakker om nye måter å markedsføre på en kreativ måte, med teknologi som drivkraften.

Advertising’s New Ecosystem

  • Snakker om at 3D-printing ikke eksisterte 15 år siden, og nå snakker de om å lage 3D-printere til under 299$.
  • Sharks in Australia tweets. De har tagget 363 haier i Australia, som tweeter når den er nær kysten.
  • Wearable technology. Snart kan wearable technology vite hvilket humør du er i.

Innovation Gap

Det er en innovation gap that needs filling in advertising. Snakker om Malcolm MClean, Amerikansk shippingmagnat. The Father of Containerization. Lurte på om han kunne ta lastebiler og putte det på båten. Slik ble båtkontainere til. Dette drev innovasjon fremover, og forandret shipping for alltid. Digital markedsføring er komplisert. AOL misjon er å gjøre økosystemet rundt enklere. Hva kan vi lære av E-commerce? Utrolig valgmuligheter. Mye og nøyaktig informasjon om produkter, og prosessen er enkel og åpen. Det han snakker om er at innovasjon må skje på baksiden. Derfor er det viktig å få innovasjon inn på det digitale markedet og gjør ting mer automatiserte. Dette gjør at du kan investere mer i kreativitet.

AOL ONE.

Har vært en lang vei mot One, og de har kjøpt opp mange bedrifter og teknologi, som de nå setter sammen til AOL One. Skal gi deg et overblikk over medielandaskapet. Gjennom et åpent økosystem, med stor innsikt i digital informasjon. Skal automatisere mye arbeid, så ideen og produktet ditt kan spres.  Ifølge Graham Moysey er AOL One “The programmatic platform for advertisers, agencies and publishers”.

Foto: Kevin Fauske

Blogget av Christian Kruse // @christiankruse