Instagram

Møt Information-juryen for 2015

Posted: January 6, 2015

NY_SnorreMartinsen

Juryleder: Snorre Martinsen
Senior Creative hos T/A POL

Snorre har 8 års erfaring i ulike deler av kommunikasjonsbransjen. Han studerte Art Direction på Westerdals, og har tidligere jobbet som strateg i Naked, kreativ leder i MK, og Senior Creative hos Saatchi & Saatchi. Han går under navnet @snorrem på ca hele Internett, og omtaler seg selv som en bransjenørd som bruker veldig mye av tiden utenfor jobb til å se på hva andre lager på jobb. Det kan være reklame, teknologi, film eller kunst – eller noe helt annet. Snorre forteller at han er glad for at jobben er hobbyen, i en bransje der det er en forutsetning å holde seg informert, inspirert og oppdatert.

 Meld på ditt bidrag i dag!

Hva betyr Information for deg?

Information er kategorien som sørger for at vi ikke legger vekk historiefortelleren i oss, når det som kategorinavnet hinter til – er mye som skal med. Det som gleder meg med denne kategorien, er at den ikke er å finne i like konkret form, i andre kreative konkurranser. Her presiseres og poengteres viktigheten i at informasjon aldri bare er informasjon.  Muligens kategorien der det krever mest for å virkelig imponere og overraske en jury.

Hva forventer du av årets påmeldte bidrag i din kategori?

Jeg håper som alltid å få se gode idéer, og historiefortelling. Informasjon kan informeres om, men den kan også invitteres til, innvolveres i eller oppleves på andre måter. Jeg anser svært sjelden trender som viktige, og det er kanskje noe av det mest positive i året som har gått. Fraværet av åpenbare ‘trender’ er bra for utviklingen av bransjen vår.

Hva anser du som den viktigste trenden i din bransje i året som har gått?

En av de mange hyggelige utviklingene, er at flere går veien ved å skape engasjerende og involverende tjenester som farkost for å si noe om merkevaren sin. Kommunikasjonsløsninger som tilrettelegger for mennesker. Noe de har savnet, eller ikke visste de trengte. Noe de gjerne vil bruke til å ytre meninger, dele opplevelser, finne noe de leter etter – eller til å legge press på myndigheter.

Hvor går veien videre – hvilke utfordringer ser vi i dag og i tiden fremover?

Den utvidede bransjen i Norge er i en utrolig positiv utvikling, det er herlig å se. Det blir stadig flere og mer varierte miljøer, som tilbyr et stadig større utvalg av nisjetjenester. Det er som alltid en evig kamp om de største talentene. Både hvor man skal finne de – og hvordan man skal lokke de til seg.

Vil kanskje alikevel påpeke at den mest universelle utfordringen bransjen står ovenfor, er å kommunisere tydelig til sitt aktuelle marked. Både hva man faktisk tilbyr – og hvem man ønsker å tilby det til. Her ser jeg mange potensielle kunder i mange markedsavdelinger er usikre på hvilke byråer/selskaper de bør henvende seg til.

Hvilke forventninger har du til Gulltaggen 2015?

Forventningen er at Gulltaggen er en fot i bakken for bransjen. En slags endelig oppsummering av året som har gått, hva vi har lært – og hva vi er nødt til å bli bedre på. Det er her foredragsholderne enten prater endeløst om en opplest og vedtatt bransjesannhet, eller virkelig overrasker med innsiktsfulle og inspirerende foredrag som gjør deg  smartere. Et av de få arrangementene der kunder, kreatører, utviklere og konsulenter drikker fra samme flaske. Sånt blir det minneverdige kvelder av. Sånt er det verdt å stille opp på. Vi sees på Gulltaggen!

 

Jurymedlemmer Information 2015

Snorre Martinsen Senior creative POL
Marita Viken Senior designer Unfold
Mona Wiheden Senior rådgiver Making Waves
Ann-Kristin Hansen Leder tjenestedesign Bouvet
Gro Larsson Creative/Strategist Hyper
Åsne Taksrud Vice President eBusiness DNB
Ben Christensen CEO Empefire
Mariann Sletten Markeds- og utviklingssjef Matprat.no
Pia Sandnes Mensvik Rådgiver digitale medier MediaCom

.

Klikk her for mer informasjon om kategoriene

submit_lang