Instagram

Møt Attention-juryen for 2015

Posted: January 8, 2015

NY_LarsHolth

Juryleder: Lars Holthe
Art Director og partner, Åkestam Holst / N°A

Lars er art director og har jobbet med reklame og kommunikasjon siden 2005, og har vunnet priser i en rekke store internasjonale konkurranser for kunder som Stella Artois, Posten AB og Playground Outdoor Equipment Stores. Han har tidligere jobbet for Mother Advertising Limited, og har sett alle van Dammes filmer. Lars garanterer at han også kan levere en helt perfekt cover av George Michaels “Careless Whisper”.

 

 Meld på ditt bidrag i dag!


.
Hva betyr Attention for deg?

Denne kategorien handler om å finne de beste eksemplene på reklame som folk prater om. Jeg håper å se eksempel på arbeider som involverer og engasjerer og som lykkes å å få stor oppmerksomhet langt utenfor betalte kanaler. Men all oppmerksomhet er ikke alltid relevant oppmerksomhet. Derfor er det veldig viktig å ha en tydelig strategi på hvem jobben skal engasjere og hva du vil disse menneskene skal gjøre.

 

Hva forventer du av årets påmeldte bidrag i din kategori?

Selvklart håper jeg å se en masse bidrag som kan gjøre meg inspirert og som også kan gjøre meg en smule misunnelig. Jeg ser også fram imot arbeider som kan sette igang laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange diskusjoner i jurygruppen. Det blir bare mer og mer vanskelig å se grensen mellom hva som er fortjent oppmerksomhet og hva som er betalt oppmerksomhet, så det blir nok interessant i denne kategorien.

 

Hva anser du som den viktigste trenden i din bransje i året som har gått?

Det er veldig mye prat på «Always on» og atferdsstyrt digital kommunikasjon. Det vil si at varemerket kommuniserer på relevante plasser nære kundens kjøpsavgjørelse.

 

Hvor går veien videre – hvilke utfordringer ser vi i dag og i tiden fremover?

Vi vet at varemerker som har en idé om en større rolle som de vil ta i menneskers liv, som vil forandre sin bransje og forbedre vårt samfunn i stort, også har større mulighet å lykkes. Et høyere mål skaper engasjement og vekker tillitt. Hvis vi tror at dette er sant (hvilket jeg tror) så burde det være vårt ansvar som reklamebyrå  å pushe for en bærekraftig samfunnsutvikling sammen med våre kunder.

 

Hvilke forventninger har du til Gulltaggen 2015?

Håper jurygruppen består av masse spennende mennesker med ulike bakgrunner som kan lære meg masse og at jeg kanskje har et og annet trick som kan vekke deres oppmerksomhet også. Ellers håper jeg på inspirerende (men ikke altfor lange) foredrag fra foredragsholderne. Det er alltid viktig for bransjen å samles under noen dager for å diskutere hvor vi er på vei og finne de beste eksemplene på jobb som vi tror representerer framtiden. Konkurranser inspirerer oss og bidrar til at vi vil prestere enda litt bedre i hverdagen.

 

Jurymedlemmer Attention 2015

Lars Holthe Senior Art Director Åkestam Holst / N°A
Lars Erik Jensen Senior Media Manager Telenor
Håkon Fretheim Digital Director Saatchi & Saatchi
Tone Helene Angsund Creative Director Starcom
Per Kristian Voss Halvorsen Creative Planning Director LOS&CO
Victoria Marie Evensen Tekstforfatter Dinamo
Tone Humblen Kreatør/Partner Llowbank
Hanne McBride Head of Media SBS Discovery Norge
Joakim Sande Category Director Ringnes

.

Klikk her for mer informasjon om kategoriene

submit_lang