Møt Activation-juryen for 2015

Eirik Stensrud

Juryleder: Eirik Stensrud
Kreatør hos SMFB

Helt siden Eirik fikk sommerjobb som korrekturleser for Vi Menns erotiske noveller i 2001 har han hatt en lidenskap for god kommunikasjon. Han har siden den tid studert ved Westerdals, og jobbet for Saatchi & Saatchi og Kitchen før han kom til SMFB. I sin tid i bransjen har han vunnet Grand Prix i både Eurobest og Gullblyanten, i tillegg til fire gull i Gulltaggen, 12 gull i Gullblyanten og en rekke Gull i Cannes Lions, Eurobest, One Show, New York Festivals, Clio og Epica. I år sitter han som juryleder på Gulltaggen, i kategorien Activation.
.

 Meld på ditt bidrag i dag!

.
Hva betyr Activation for deg?

Activation er en brutalt ærlig kategori, i og med at den er såpass målbar. Om du ikke evner å trigge en bestemt handling har du heller ikke lykkes. Fra tradisjonelt sett å ha vært en kategori med svar-kuponger og DM’s gir det digitale nå helt andre muligheter til å lage spennende løsninger. Fra å være en plagsom lapp i postkassa kan vi nå lage kommunikasjon på mottagers premisser, noe som igjen gir mer positive assosiasjoner til brandet.

 

Hva forventer du av årets påmeldte bidrag i din kategori?

I det daglige kommer kanskje aktiviseringsjobber litt i skyggen av de «store» brandingkampanjene -uten at det nødvendigvis er rettferdig. Forhåpentligvis er det påmeldt noen virkelig gode jobber som har gått litt under radaren i året som har gått. Noe av den viktigste oppgaven for oss som jury vil være å se gjennom unødig stafasje og klare å trekke ut de virkelig gode ideene og smarte løsningene. Nå er vår jury særdeles kompetent så jeg tror det skal gå bra!

 

Hva anser du som den viktigste trenden i din bransje i året som har gått?

Wearables såklart! Neida, joda. Ellers øker fokuset på sustainability hos flere merkevarer. Ikke bare i produksjon og distrubisjon, men stadig oftere er det også tema i kommunikasjonen. Vitere sier at sustainability er et must om du skal overleve som merkevare i fremtiden så det blir spennende å se hvordan man velger å forholde seg til det.

 

Hvor går veien videre – hvilke utfordringer ser vi i dag og i tiden fremover?

Jeg håper vi fortsatt husker på at det er mennesker vi skal kommunisere med. At kjernen i det vi driver med er det samme, selv om vi nå har helt andre verktøy å leke med.

 

Hvilke forventninger har du til Gulltaggen 2015?

Faglig inspirerende, nettverksmessig meget avslappet men sosialt intenst! Gulltaggen er stedet der praten materialiserer seg. Dette er arenaen hvor du kan vise at du lager engasjerende løsninger for kundene dine. Arbeider som inspirerer, viser vei og som faktisk utgjør en forskjell for merkevaren.

 

Jurymedlemmer Activation 2015

Eirik Stensrud Kreatør SMFB
Patric Johann Ligner Accuen Manager Resolution Media
Nina Holen Skotte Markedssjef Freia Mondeléz
Jonathan Norum Aglen Kreatør McCann
Cecilie Matheson Senior rådgiver, digital Schjærven
Øyvind Waage Creative Director Saatchi & Saatchi
Hauk Landsverk Country Manager Nugg.ad
Eskild Trulsen Digital rådgiver Vizeum
Rebecca Goodchild PR Coordinator JCPr

 

.

Klikk her for mer informasjon om kategoriene

submit_lang