– Vinner-bidraget skal være tuftet på en veldig god idé

Torbjørn Ruud.jpg

Thorbjørn Ruud
Juryleder: «Craft – Design» og «Campaign Site»
Art Director/Founding Partner
POL

– Hva bør et godt bidrag i «Craft – Design» og «Campaign Site» ha?

– Jobber som når langt i kategorien «Craft – Design» må være komplette. Det må være tuftet på en veldig god idé, som er ekstremt godt gjenomført og ikke minst, den må kommunisere godt. Du skal rett og slett ikke kunne ta den på noe. Det holder rett og slett ikke med en strøken execution, hvis ideen ikke holder. Man gjennomskuer dritt pakket inn i silkepapir. Gode «Campaign Sites» bør jo inneholde mye av det samme som nevnt ovenfor, men i tillegg vil man jo åpenbart vekltlegge UI og UX også.

Klikk her for mer informasjon om kategoriene.

– Hva anser du som den viktigste trenden i din bransje i året som har gått?

– Den viktigste trenden du kunne fulgt i år, var å ikke følge noen trender. Det er der årets beste jobber ligger. De beste ideene trumfer trender uansett.

– Hvor går veien videre – hvilke utfordringer ser vi i dag og i tiden fremover? 

– Utfordringene I tidenfremover, er de økende antall flater man skal kommunsiere på, men samtidig også gøy, fordi det er så mye upløyd mark. Det har vel aldri før vært viktigere å ha en Campaignable idé som er platform uavhengig.

– Hvilke forventninger har du til Gulltaggen 2016?

 – Jeg har alltid masse forventninger til store arrangementer og konkurranser. Det har ikke forandret seg siden jeg var på min første Gullblyant for 20 år siden. Jeg har et ekstremt barnslig forhold til dette. Har vel egentlig også store forventninger til at Gulltaggen kommer til å løfte seg i år, i og med at arrangementet fikk så mye pepper I fjor.

Klikk her for mer informasjon om frister og regler for innlevering av bidrag.