Instagram

– Et godt bidrag har brukt de unike mulighetene i kanalene strategisk godt

Posted: December 10, 2015

Camilla Grund.jpg

Camilla Grund
Juryleder: «Mobile» og «Social Media»
Daglig Leder
Vizeum

– Hva bør et godt bidrag i «Mobile» og i «Social Media» ha?

– Et godt bidrag i disse kategoriene har brukt de unike mulighetene kanalene har å by på strategisk godt, og på en innovativ måte, for å løse en konkret kommunikasjonsutfordring eller for å skape verdi.

Klikk her for mer informasjon om kategoriene.

– Hva anser du som den viktigste trenden i din bransje i året som har gått?

– Endelig har folket virkelig blitt tatt på alvor – og en samlet bransje virker mer fokusert enn noen gang på å lage strategier, konsepter og løsninger som setter mottakerens opplevelse av kommunikasjonen i fokus. Det har blitt snakket om i mange år, men jeg opplever at det er først i år gjennombruddet har kommet. Mulighetene er bedre enn noen gang. Kunnskapen om hvordan man kan utnytte mulighetene er endelig tvers over hele linja god. Motet og viljen til endring er innarbeidet. Og det virker rett og slett som 2015 har vært året der mange har vært klare til å gjennomføre det man har ønsket, grublet og tenkt på lenge.

– Hvor går veien videre – hvilke utfordringer ser vi i dag og i tiden fremover?

– Jeg tror vi snart kan nærme oss det som sto i læreboka i 1990 åra (!) som det unike med digital kommunikasjon: muligheten for perfekt mange-til-mange-kommunikasjon. Det å kunne ha millioner av automatiserte «personlige samtaler» samtidig vet vi nå er mulig. Det gjenstår bare å finne et rigg og måter å jobbe på slik at uttaket her blir intelligent og bra. Det er utfordrende, for det krever nye måter å jobbe på internt hos alle, på alle sider av bordet – og ikke minst hvordan man skal samarbeide på tvers av verdikjeden.

– Hvilke forventninger har du til Gulltaggen 2016?

– Jeg gleder meg allerede, jeg! Spesielt til å få se hva alle folka i bransjen har drevet med i år!

Klikk her for mer informasjon om frister og regler for innlevering av bidrag.