Instagram

– Jeg gleder meg til å se gode, helstøpte kampanjeideer

Posted: December 14, 2015

 Alexander Gjersøe

Alexander Gjersøe
Juryleder: «Best use of Data» og «Integrated Campaign»
Creative og Partner
SMFB

– Hva bør et godt bidrag i «Best use of Data» og «Integrated Campaign» ha?

– I «Integrated Campaign» gleder jeg meg til å se virkelig gode og helstøpte kampanjeideer, fordelt på ulike uttak, men som sammen gjør en skikkelig bra jobb. «Best use of data» er en ny kategori for meg, og som jeg er spent på. Her vil man premiere jobber som evner å bruke data for å generere innsikt, som resulterer i kreativitet og måloppnåelse.

Klikk her for mer informasjon om kategoriene.

– Hva anser du som den viktigste trenden i din bransje i året som har gått?

– Det eneste viktige med trender for oss, er å ikke henge seg på en kortsiktig hype. Det har for eksempel vært en periode hvor veldig mange tror at det holder å være tilstede overalt i målgruppens liv, og at man kan programmere seg til resultater med et slags fyllstoff som heter content. Men det er godt å konstatere hvor lite som egentlig forandrer seg i dette faget. Gode ideer er fremdeles det viktigste, og de oppstår gjerne uavhengig av trender. 

– Hvor går veien videre – hvilke utfordringer ser vi i dag og i tiden fremover?

– Dette blir en fortsettelse av mitt forrige svar, for selv om verden forandrer seg, vil det viktigste for oss som jobber med å bygge gode, langvarige relasjoner mellom mennesker og merkevarer, fortsatt være å skape sterke ideer basert på klok innsikt, produsert til fingerspissene. Måten vi bretter det ut og sprer det på forandrer seg derimot hele tiden. Det er en utfordring, men samtidig noe av det morsomste med jobben.  

– Hvilke forventninger har du til Gulltaggen 2016?

– Jeg har stor tro på at endringene og tydeliggjøringen av kategoriene vil gjøre at vi sitter igjen med et større mangfold av vinnerarbeider.  

Klikk her for mer informasjon om frister og regler for innlevering av bidrag.