– Jeg håper noen er så nyskapende at de endrer spillereglene

Peder Mittet

Peder Mittet
Feltsoldat, kommende jurygeneral og juryleder for «Most Disruptive of the Year»
Administrerende direktør
Starcom

– Hva kommer du til å se etter når du med storjuryen skal lete etter en verdig vinner til den gjeve «Most Disruptive of the Year»-prisen? 

– «Disruptive» er et stort (mote-)ord, som handler om sprangvis innovasjon med stor gjennomslagskraft. Det må sees i lokal kontekst, men jeg håper noen lever opp til dette innenfor sin bransje – ved å være nyskapende på en måte de andre ikke så komme og dermed endrer spillereglene

Klikk her for mer informasjon om kategoriene.

– For bransjen – hvilke utfordringer ser du spesielt i dag, og hvor mener du veien går videre?

– Jeg er generelt optimist på bransjens vegne. Vi kan, i alle fall samlet, ganske mye om digital medie- og kommunikasjonsteknologi, om kjøpsadferd og medievaner, om kommunikasjon og kreativitet. Dette er kompetanse som er både ettertraktet og verdifull. Dessverre er vi ikke alltid like gode til å formidle dette, ref Jostein Magnussen i Netlife sitt herlige foredrag på 8 minutes (http://bit.ly/1QszNpO).

– Når det gjelder utfordringer, må det bli at bransjen virkelig må ta inn over seg hvor «science»-drevet markedsføringsfaget har blitt. Dernest tenker jeg at det kan bli for mye «matte» og for lite «mening»: I en verden preget av hurtige endringer er det viktigere enn noen gang å ha fokus på de store linjene, på strategi og idé, samtidig som man i andre enden opererer i sanntid. 

– Hvilke forventninger har du til Gulltaggen 2016?

 – At «mojoen» kommer tilbake, og at Gulltaggen fortsetter å være et viktig samlingspunkt i en mangfoldig bransje. Et arrangement i internasjonal toppklasse som vi sammen kan være stolte av går av stabelen i Oslo! 

Klikk her for mer informasjon om frister og regler for innlevering av bidrag.