Instagram

Disse vant medaljene under Gulltaggen 2016

Posted: April 21, 2016

Pokalen

Over 300 bidrag var sendt inn til Gulltaggen Awards i år. Prisutdelingen ble holdt onsdag kveld, 20. april. Disse vant medaljene:

Best product or Service – Enterprise:
Gull: Vipps, av Knowit Experience, med DNB og Anti
Bronse: Gfaktor, av Hyper, med Gresvig
Bronse: NRK Super App, av NRK

Best Product or Service – Small business:
Gull: MusIT OiiD, av Anorak, med MusIT og Making Waves
Sølv: Lyderia, av Creuna, med Rikskonsertene
Bronse: DeeMe, av Knowit Experience, med DeeMe

Best use of Data:
Gull: MatPrat – Norsk Juleindeks, av Anorak og Jimmy Royal, med Void, Mediacom, JB&G Film, Opinion, Retriever, Google, Tidal og Cappelen

Branded Technology:
Gull: Lyderia, av Creuna, med Rikskonsertene
Gull: SAS – The Comfy Challenge, av LOS&CO, med B-Reel
Bronse: Volkswagen – Radiobiler, av TRY, med Apt og Go Happy

Campaign Site:
Gull: Forsvaret – I tjeneste for Norge, av Hyper
Sølv: MatPrat – Norsk Juleindeks, av Anorak og Jimmy Royal, med Void, Mediacom, JB&G Film, Opinion, Retriever, Google, Tidal og Cappelen
Sølv: Regnskogfondet – Bli regnskogvokter, av POL, med Apt

Craft – Design:
Gull: Hurtigrutens digitale kundeopplevelse, av Creuna
Sølv: Regnskogfondet – Bli regnskogvokter, av POL, med Apt
Bronse: Norsk Sjømatråd – Laks er viktig for Norge, av Creuna, med Norsk Sjømatråd

Craft – Production:
Gull: Regnskogfondet – Bli regnskogvokter, av POL, med Apt
Bronse: Volkswagen – Radiobiler, av TRY, med Apt

Earned Media and PR:
Gull: If Skadeforsikring – Slow Down GPS, av Forsman & Bodenfors
Sølv: Volkswagen – The Reversed Trailer, av TRY, med Bacon, OSL, APT, BeOn, MediaCom
Bronse: 805 Million Names, av Forsman & Bodenfors, med United Nations World Food Programme

Interactive Ad:
Bronse: DNB – HÆ?, av POL, med APT

Integrated Campaign:
Gull: MatPrat – Norsk Juleindeks, av Anorak og Jimmy Royal, med Void, Mediacom, JB&G Film, Opinion, Retriever, Google, Tidal og Cappelen
Sølv: Politiet – Hvorlite.no, av Dinamo, med Massimo Leardini / Filmproduksjon: Babusjka v/ Thomas Anker og Håkon Sørensen
Bronse: DNB – Ung igjen, av TRY, med Apt/Mexiko

Mobile:
Gull: Ringnes – Solo Goodiebag, av TRY, med APT / Bekk / Pravda/OMD/Yellow Banana
Bronse: McDonald’s – Bacon Clubhouse, av DDB Oslo, med Good Morning og McDonald’s
Bronse: Beacons i Dyreparken, av fluxLoop/InFuture
Bronse: If Skadeforsikring – Slow Down GPS, av Forsman & Bodenfors

Nordic Student Award:
Gull: Gårsdagen ringer, av Martine Skjekkeland
Sølv: What did David Bowie do at your age?, av Duy Nguyen og Joakim Tønnesen
Sølv: SafeSound, av Thea Bjørndal Iversen
Bronse: Go from WWW to WWF, av Mads Bergstrøm og Joachim Husby
Bronse: Reply for Refugees, av Melissa Kristiansen

Online Video:
Gull: H&M – Close The Loop, av Forsman & Bodenfors og H&M Inhouse
Gull: Volvo Trucks – Look Whos Driving, av Forsman & Bodenfors, med Volvo Trucks
Bronse: Volkswagen – The Reversed Trailer, av TRY, med Bacon, OSL, APT, BeOn og MediaCom

Social Media:
Gull: NRK P3 – Line Jorda Rundt, av NRK P3
Sølv: Care Norge – #kjærepappa, av Schjærven Reklamebyrå og Tangrystan
Bronse: Widerøe – Norsk Møteservice, av McCann, med SDG

Most Disruptive of the Year:
DNB – Vipps, av Knowit Experience, med Anti og DNB

Best in Show:
H&M – Close The Loop, av Forsman & Bodenfors og H&M Inhouse

Honorary Award:
Kahoot