Relation

RELATION

Denne kategorien skal belønne arbeider som evner å knytte sterke bånd og skape økt lojalitet, gjerne gjennom å invitere til dialog og engasjement.

Du skal sende inn i denne kategorien hvis du kan huke på én eller flere av disse punktene:

  • Jobben bidrar til et styrket bånd mellom merkevare og kunde
  • Jobben gjør kunder og brukere av et produkt eller tjeneste mer lojale enn før.

Eks 1. Gull i 2014 gikk til Toyota – Prøv min hybrid. Juryen mente jobben involverte potensielle kunder på en ny og smart måte og ga de en ekte opplevelse av produktet. I tillegg gjør jobben at eksisterende kunder blir involvert på en måte som gjør at de blir enda stoltere over å eie dette produktet.

Eksempel på kampanje som vi mener ville passet i denne kategorien: Hjerteknuser

Kampanjen, som delte ut notearkene fra den ikke enda lanserte låta ”Hjerteknuser” inviterte musikere og band til å lage sin egen versjon og publisere den på NRK Urørt – før de hadde hørt originalversjonen.