Speakers

 

speakersheader

April 8th: Technology and Creativity

 

 Skjermbilde 2014-03-14 kl. 13.42.37

Josh Grau // Twitter
Med fokus på digital merkevarebygging vil Josh fra Twitter snakke om innhold, timing og hvordan nå de rette forbrukerne. Hans ekspertise på de ulike plattformene gjør ham svært attraktiv for annonsører verden over.

 emmacoats Emma Coats // Pixar
Etter at den tidligere storyboardartisten i Pixar delte sine “22 Rules of Storytelling” har hun vært et ettertraktet navn. Det skulle vise seg at erfaringen fra tegnebrettet kunne overføres til en mye bredere bransje, og at rådene var av interesse for alle som driver med kommunikasjon.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA Case: “The Live Test”
ved Martin Ringqvist
Den velkjente Volvo-kampanjen er sett av millioner, lovprist av en hel bransje og veldig klar for å bli presentert av Creative Director Martin Ringqvist på Gulltaggen.
 Skjermbilde 2014-03-18 kl. 14.36.20 Jonathan Forster // Spotify
“Hi, this is Jonathan from Spotify” – en velkjent stemme for de av oss som har brukt Spotify fra starten. Hør hans innlegg om tilpasningsdyktighet og innovasjon innen musikkbransjen når han kommer til Gulltaggen.
 iancarrto Ian Carrington // Google
Ian har snart 20 års erfaring fra digital advertising, hvorav 13 år har vært innen søk. Lær av en veteran på Gulltaggen 2014.
 DanielDomscheit-Berg Daniel Domscheit-Berg // WikiLeaks
Teknologiaktivist og forfatter – uten tvil en mann med historier å fortelle. Hør ham snakke om tiden i WikiLeaks – om digital åpenhet, deling og om planene med prosjektet OpenLeaks.
 Skjermbilde 2014-03-31 kl. 11.00.21 Case: “The Beauty Inside”
ved Jörn Arnell & Lars Bjurman
Hva skjer når publikum selv får spille hovedrollen i en film? I samarbeidsfilmen The Beauty Inside møter vi Alex, kroppsliggjort av fans fra hele verden.
 forside James Hurman // Y&R
James kalles “The World’s Best Planner”, og kommer til Gulltaggen for å snakke om forholdet mellom kreativitet og effektivitet. Hva kjennetegner case som anerkjennes som kreative mesterverk, men som også er kommersielle suksesser?

 

April 9th: Business Strategy and Leadership

 

 Zolli300x167 Andrew Zolli // PopTech
Forfatteren av boken Resilience: Why Things Bounce Back kommer til Gulltaggen for å snakke om risiko og endring i dagens samfunn. Hvordan har det seg at systemer og samfunn både overlever og utvikler seg, på tross av motstand og endring?
 Skjermbilde 2014-03-17 kl. 14.00.47 Andy Hart // Microsoft
Det digitale forandrer alt, både hvordan vi arbeider, lever og leker. Markedsførere har aldri før hatt så mange valgmuligheter og så mye forvirring i sitt arbeid med å bygge fortellinger om sine merkevarer. Andy vil presentere innsikt fra Microsoft om hvordan europeiske forbrukere forholder seg til informasjonen.
 Ray_Kay-portrait-web2 Ray Kay // Reinert K. Olsen
Med over 3 milliarder visninger på YouTube har Ray Kay fra Haugesund virkelig vist Hollywood hvordan musikkvideoer bør produseres i en digital tid. Bak suksesshistorien ligger nøye planlegging, strategi og hardt arbeid.
 bob_lefsetz_web Bob Lefsetz // The Lefsetz Letter
Bob er en legende innen den amerikanske musikkindustrien. Hans ærlige, direkte og ofte provokative utsagn om bransjen får alltid oppmerksomhet. Med fokus på den digitale musikkindustrien vil han snakke om distribusjon, push og viralitet, bruk av digitale verktøy og sosiale medier.
  Skjermbilde 2014-03-17 kl. 13.51.07
Graham Moysey // AOL
Head of AOL International kommer til Gulltaggen for å presentere nye måter å tenke rundt advertising, hvor kreativitet og teknologi sin iboende sammenheng anerkjennes, og hvor digital transparans er et krav.
 jsoni Jimmy Soni // The Huffington Post
Som Managing Editor i et av verdens mest innovative mediehus er Jimmy den rette personen til å snakke om fremtidens medier. Hva må man gjøre for å overleve og for å vokse? Hør mer om digitale forsprang og teknologi i møte med journalistikk og medieteft på Gulltaggen.
 godin300x167 Seth Godin
Det er en ære å ønske Seth Godin velkommen til Oslo. Kommunikasjonsguru, markedsføringsekspert og digital innovatør. Hans 17 bøker er oversatt til mer enn 35 språk, og hans posisjon i bransjen er ubestridelig. Seth har uttalt at “there’s no such thing as digital marketing”, noe han skal forklare nærmere når han besøker oss i april.

 

 The agenda is subject to change

 

twitter_follow-us3facebooklogo

Previous speakers

Gulltaggen takes great pride in having a very high standard of international speakers. Previous conferences have included names like:

Sir Richard Branson – Jim Messina – Guy Kawasaki – Harper Reed – Alex Bogusky – Kristin Skogen Lund – Matias Palm Jensen -Toby Barnes – Chris Anderson – Kevin Kelly – Mike Walsh – Jonathan Harris – Joshua Davis – Gary Vaynerchuk – Avinash Kaushik – Mari Smith – Ajaz Ahmed – Chris Brogan – Luke Williams – Alex Bogusky – Charlie Todd – Jack Mayers – Ji Lee – Steve Ballmer (online) – Anna Bager – David Shing –