JUDGES

Jurygeneral Anders Muurman Holm

Årets jurygeneral Anders Muurman Holm forteller at Gulltaggen er den mest prestisjetunge kommunikasjonsprisen man kan vinne i Norge, siden den er viktig for alle – både kreatører, utviklere og kunder. Anders er utdannet tekstforfatter fra Westerdals School of Communication, i tillegg til å ha en bachelor i Europeiske studier fra Universitetet i Maastricht. Han har vunnet gull i Gulltaggen, Eurobest og Gullblyanten, og har også sanket en rekke utmerkelser fra Cannes Lions, Clio, Cresta, Epica og Sølvtaggen. Jurylederen forteller at årets jury er den desidert beste juryen noensinne – og at han gleder seg til å se bidrag fra en virkelig bred bransje.

Les intervju med jurygeneralen her

Gulltaggen premierer de som er best til å utnytte ulike digitale virkemidler. Juryen ledes av Anders Muurman Holm, med hjelp av de ulike kategorilederne og påtroppende jurygeneral Jens Petter Aarhus. Konkurransen fokuserer mindre på kanal og mer på idé. I tillegg til sine kampanjekategorier tilfører Gulltaggen i 2015 to nye håndverkkategorier. Prisutdelingen vil finne sted på Oslo Colosseum tirsdag 28. april – siste frist for bidragspåmelding er tirsdag 3. februar 2015. Ny frist: torsdag 5. februar!

 

submit_lang

 

INFORMATION

NY_SnorreMartinsenJuryleder: Snorre Martinsen
Tittel: Senior Creative
Selskap: T/A Pol
.

Les intervju og se oversikt over juryen her

 

Denne kategorien skal belønne arbeider som klarer å formidle kunnskap på en ny og effektiv måte, gjerne for å lære målgruppen noe de ikke visste fra før.

 

ATTENTION

Juryleder: Lars Holthe
Tittel: Art Director / Partner
Selskap: Åkestam Holst / The North Alliance
.

Les intervju og se oversikt over juryen her

 

Denne kategorien skal belønne arbeider som evner å tilrive seg ekstra stor oppmerksomhet, gjerne langt ut over det annonsøren har betalt for.

 

REPUTATION

Juryleder: Linda Kling
Tittel: Byråleder
Selskap: McCann Oslo
.

Les intervju og se oversikt over juryen her

 

Denne kategorien skal belønne arbeider som bygger sympati og preferanse for å gi avsenderen en tydelig posisjon, og gjerne styrke deres omdømme.

 

ACTIVATION

Juryleder: Eirik Stensrud
Tittel: Creative
Selskap: SMFB
.

Les intervju og se oversikt over juryen her

 

Denne kategorien skal belønne arbeider som evner å utløse konkrete og verdifulle handlinger, gjerne (men ikke nødvendigvis) handling av varer.

 

RELATION

Juryleder: Sindre Holme
Tittel: Creative Director
Selskap: Starcom
.

Se oversikt over juryen her

 

Denne kategorien skal belønne arbeider som evner å knytte sterke bånd og skape økt lojalitet, gjerne gjennom å invitere til dialog og engasjement.

 

DESIGN

Juryleder: Endre Berentzen
Tittel: Executive Creative Director
Selskap: ANTI
.

Les intervju og se oversikt over juryen her

 

Denne kategorien skal belønne arbeider som gjennom sin unike utforming har forsterket tiltakets måloppnåelse, gjerne gjennom sin visuelle fremtoning.

 

TEKNISK UTVIKLING

Juryleder: Simen Brekken
Tittel: Developer / Partner
Selskap: Unfold
.

Les intervju og se oversikt over juryen her

 

Denne kategorien skal belønne arbeid som gjennom sin ingeniørkunst har forsterket egenskapene, gjerne langt utover det kunden har betalt for.

 

NORDISK STUDENTARBEID

Juryleder: Joachim Levin
Tittel: Kreativ leder / Partner
Selskap: Superblaise
.

Les intervju og se oversikt over juryen her

 

Studenter fra hele Norden kan sende inn bidrag til denne kategorien. Bidraget trenger ikke å ha vært realisert, men det må ha vært laget i løpet av det siste året.

 

submit_lang

 

ØVRIGE KATEGORIER

GULLTAGGEN ÆRESPRIS
Den gjeve æresprisen deles ut til en digital rockestjerne. Prisen kan deles ut til en enkeltperson, en annonsør eller et byrå, som over tid har bidratt mer enn de fleste til å bringe digitalbransjen videre.
Les mer her >>

GRAND PRIX
Én Grand Prix-vinner kåres av storjuryen, og skal deles ut til den gullvinneren i kampanjekategoriene som i størst grad sier noe om hvor faget vårt er på vei. En verdig Grand Prix-vinner i Gulltaggen forandrer spillereglene, bryter gjerne med kategorispråket, og endrer måten vi tenker rundt kommunikasjon.
Les mer her >>