HONORARY AWARD

4573721547_487215807e_z

Den gjeve æresprisen deles ut til en digital rockestjerne. Prisen kan deles ut til en enkeltperson, en annonsør eller et byrå, som over tid har bidratt mer enn de fleste til å bringe digitalbransjen videre. Hvem synes du fortjener prisen?

Vi oppfordrer alle til å sende inn sine nominasjoner til Årets Ærespris. Det er åpent for å nominere seg selv, sitt byrå/bedrift eller andre som du mener har utpekt seg spesielt det siste året, og fortjener en ekstra klapp på skulderen som takk for innsatsen. Send inn din nominasjon med informasjon om hvorfor akkurat din kandidat er en verdig vinner, og bør motta Årets Ærespris.

Nominasjoner kan sendes på mail til Kenneth Eriksen frem til 8. mars klokken 12:00.

Juryen for æresprisen 2016 er INMAs styre, med Helene Friis (Telenor og styreleder i INMA) som juryleder.

Vinner av Årets Ærespris 2015 ble Tidal.

Juryens begrunnelse:

«Det står i statuttene at Gulltaggens ærespris skal deles ut til en ”digital rockestjerne”, og i år har juryen tatt dette ganske bokstavelig. I år går nemlig Gulltaggens ærespris til et norsk selskap som har skapt gjenklang langt utenfor Norges grenser.

Eventyret startet i 2008 med en spennende idé om å lage en ny tjeneste som skulle endre en hel industri. De betalanserte tjenesten i 2009 – noen få måneder etter konkurrenten – og lanserte for fullt i februar 2010. Fem år senere har tjenesten spredt seg til over 35 land, og de har fått USA som sitt aller viktigste marked.

Selskapet ble i sin tid startet av digitale kjenninger som Schibsted, Telenor, og Platekompaniet. Men nå har selskapet fått nye eiere, og nytt navn. Og nå får de altså Gulltaggens Ærespris 2015.

For den går til selskapet vi nordmenn kjenner som Wimp, og som nå lanseres over hele verden under navnet TIDAL.»