Studentprisen – Redd Morten, DNB Buddy

Studentprisen Gull: DNB Buddy, av Andrea Lutken og Axel Bjørne-Larsen fra Westerdals. Student-gullet går til en jobb som ved første øyekast kan se ut som tull og tøys, men som tvertimot tar målgruppen på ramme alvor. Ideen er digital og ny i sin kjerne, men er tuftet på en innsikt som har vært sann siden tidenes […]

Continue Reading

Studentprisen – Kellogg’s: Walk-Up!

Studentprisen Gull: Kellogg’s – Walk-Up! av Petter Swanberg, Simon Lublin og Martin Noreby fra Berghs School of Communication. Dette caset løser et åpenbart problem, ved å bruke tilgjengelig mobilteknologi på en ny måte. Denne ideen er både realiserbar og nyttig. En strålende  idé  som fungerer i alle markeder, for en hyperkommersiell aktør – som burde løpe […]

Continue Reading

Anorak med gull i “online video”

Online video Gull: Hopp over butikken, av Anorak, for Kolonial.no. Årets gullvinner forente juryen og høstet ovasjoner og begeistring fra samtlige jurymedlemmer. Dette er en strålende idé tatt ute på en fantastisk relevant måte. Her har man klart å gjøre noe irriterende underholdene, og samtidig løftet frem merkevarens fordeler på en brilliant måte.

Continue Reading

Starcom med gull i “mediestrategi”

Mediestrategi Gull: Presisjon i Stjerneklasse, av Starcom med Mercedes-Benz. I en bransje med svært stor konkurranse, og i et år der de sterkeste konkurrentene har hatt et flertall nylanseringer og denne annonsøren ikke, har årets vinner gjennom å jobbe grundig og systematisk med en tydelig strategi lykkes med å skape svært gode resultater. Mediestrategien baserer seg på […]

Continue Reading

Aftenposten med gull i “sosiale medier”

Sosiale medier Gull: Aftenpostens interactive artikkel, av og for Aftenposten I kategorien sosiale medier var det en av jobbene som tydelig utmerket seg. Jobben trigget en lang diskusjon i juryen rundt medienes posisjon i samfunnet, konverteringer og effekt. Jobben kunne ikke fungert uten å være bygget på sosiale mediers kjerneprinsipper. Den er upolert, nyskapende og tar i bruk sosiale medier-mekanismene […]

Continue Reading