Disse vant medaljene under Gulltaggen 2017

Over 300 bidrag var sendt inn til Gulltaggen Awards i år. Prisutdelingen ble holdt torsdag kveld, 27. april. Disse vant medaljene:

Best bruk av data:
Gull: Fra flaks til peiling – lokasjonsdata i Dyrepark, av fluxLoop og InFuture, med Dyreparken.
Sølv: Kjøpsdata krysset med Google Trends for å identifisere luseutbrudd, av Plapre og RED Media Consulting, med Linicin.
Bronse: Anton Sport – Det Store Jakkesalget, av MEC, med Anton Sport.

Branded Technology:
Gull:
Horisont – Norges Bank Kunnskapssenter, av Hyper, med Norges Bank Kunnskapssenter.

Håndverk – design:
Gull:
Oslo Bysykkel, av Urban Infrastructure Partner AS.
Sølv: 7,6 sekunder (Volkswagen), av TRY, med Volkswagen.
Bronse: Kygo Life, av Good Morning, med Kygo Life.

Kampanjeside:
Gull: Brannleken, av Anorak, med If Skadeforsikring.
Sølv: 7,6 sekunder (Volkswagen), av TRY, med Volkswagen.
Bronse: Syria Stories, av POL, med Røde Kors.

Produkt eller tjeneste:
Gull: Oslo Bysykkel, av Urban Infrastructure Partner AS.
Sølv: Horisont – Norges Bank Kunskapssenter, av Hyper, med Horisont – Norges Bank Kunskapssenter.
Bronse: Rema – Æ, av McCann, med Rema 1000.

PR og fortjente medier:
Gull: The Live Minecraft Concert, av Heisholt Inc, med Universal Music.
Sølv: #Appfail, av Forbrukerrådet, med Forbrukerrådet.
Bronse:Brannleken, av Anorak, med If Skadeforsikring.

Håndverk – produksjon/teknisk utvikling
Gull: Horisont – Norges Bank Kunskapssenter, av Hyper, med Horisont – Norges Bank Kunskapssenter.
Sølv: Kygo Life, av Good Morning, med Kygo Life.

Mobil
Gull: Oslo Bysykkel, av Urban Infrastructure Partner AS.
Sølv: Godt å være forberedt på livet bak rattet, av Ernö, med Gjensidige.
Bronse: Brannleken, av Anorak, med If Skadeforsikring.

Integrert kampanje
Gull: Brannleken, av Anorak, med If Skadeforsikring.
Sølv: The gold medal SIM cards, av TRY, med Telenor.
Bronse: The Live Minecraft Concert, av Heisholt Inc, med Universal Music.
Bronse: Send én Smash!, av Saatchi & Saatchi, med Orkla.

Sosiale medier
Gull: Aftenpostens interactive artikkel, av og for Aftenposten.
Bronse: 3 minutter for liv og potens, av og for Kreftforeningen.
Bronse: Signer her, av Kitchen for Norges Bondelag.

Mediestrategi
Gull: Presisjon i Stjerneklasse, av Starcom med Mercedes-Benz.
Sølv: Circle K_Take it easy_nytt navn samme folka! av Publicis Media Norway AS / Starcom for Cirkle K.
Bronse: Send én Smash!, av Saatchi & Saatchi, mrf Orkla.

Online video
Gull: Hopp over butikken, av Anorak, for Kolonial.no.
Sølv: Headliner X (The headliner release), av Kitchen, for Piknik i Parken.
Bronse: The Epic Volley av og for Scandic Hotels AB.

Studentprisen
Gull: Kellogg’s – Walk-Up! av Petter Swanberg, Simon Lublin og Martin Noreby fra Berghs School of Communication.
Gull: DNB Buddy, av Andrea Lutken og Axel Bjørne-Larsen fra Westerdals.
Bronse: Pendio, av Glenn Haugen og Zakarias Nadir.
Bronse: Dødsfort, av Carina Hegreberg og King Nguyen fra Westerdals.