Prat med juryleder i Kampanjeside, Øyvind Waage

NAVN: Øyvind Waage
STILLING: Kreativ leder
FIRMA: Per Høj

Hva er drømme-casen i din kategori?
Drømmecaset er vel det som både er finest og smartest. Men det blir nok med drømmen. For at det skal skje må jo usannsynlig mye ha klaffet. Da må den genuint beste ideen få det beste designet med den beste brukeropplevelsen og i tillegg kjøpes av den beste kunden med et budsjett som gjør det mulig. Så det blir nok som så ofte før. At vi blir tvunget til å sammenligne den smarteste med den peneste og den rareste og den mest påkostede. Ikke at det er no gæærnt med det. Det er jo derfor det er gøy å juryere. Da får vi ofte bra diskusjoner og nye perspektiver.

Hva tenker du er et minimum for en case i din kategori?
Ender jobben opp i vår kategori er den formelt kvalifisert, så det er vel minimum. Men jeg vil helst bli misunnelig på de som har laget den, og at den skal være en nødvendig og engasjerende del av en god ide.

Ser du selv noen trender eller tendenser i bransjen nå som du synes er ekstra spennende?
Dette er nok subjektivt, men vi er kanskje litt enigere med både oss selv og kundene om viktigheten av historiefortelling nå enn for et år siden? Det er alltid frustrerende å måtte bruke tid og krefter på de som hevder noe annet. Nå om dan føler jeg kanskje vi har litt mer arbeidsro, men bank i bordet. Kanskje våkner jeg imorgen til et nytt buzzword som blir til seminarer og tjenester som stikker av med masse av penga våre i et år fremover.

Les mer om kategorien og se alle som sitter i juryen her!