Prat med juryleder i Mediestrategi, Caroline Fleischer

NAVN: Caroline Fleischer
STILLING: Client Lead
FIRMA: Carat

 

Hva er drømme-casen i din kategori?
Det ville vært en veldokumentert mediestrategi, hvor det er tydelig at kunde og alle tenkelige samarbeidspartnere (byråer, medier etc) har jobbet etter en rød tråd og med en definert utfordring. Drømmecasen er tydelig på problemstilling, bruker innsikt på en berikende måte som gir en genial løsning. I tillegg evner den å belyse medienes bidrag til oppnådde resultater på en overbevisende måte.

Hva tenker du er et minimum for en case i din kategori?
Som et absolutt minimum bør innleveringen være tydelig på hvilke mål som ble satt, og da selvfølgelig også hvilken måloppnåelse man har hatt – og gjerne også hva media har bidratt med i denne sammenhengen.

Ser du selv noen trender eller tendenser i bransjen nå som du synes er ekstra spennende?
Det skjer alltid noe i denne bransjen; endringene skjer raskere og de mange mulighetene til å treffe målgruppen din øker stadig. Samtidig er det vanskeligere enn noen gang å treffe store mengder mennesker med et generelt budskap på kort tid. Den fragmenterte og personlige mediebruken krever helt andre løsninger – både på den strategiske, operative og den kreative siden.

Med inntoget av flere digitale skjermer og dingser i også tradisjonelt analoge kanaler vil den hverdagen som digitale rådgivere / plannere kjenner godt til – med flytende budsjetter, kontinuerlig optimalisering, micro-segmentering, personalisering, tidsstyring etc – veldig snart bli en virkelighet for flere.
Utfordringen er allikevel den samme som den har vært de siste 20 årene; i jungelen av alt vi KAN gjøre og alt vi KAN måle, så trenger vi de kloke hodene som vet hva vi skal gjøre og måle – og hvorfor. Det handler om å ta noen gjennomtenkte valg. De beste i bransjen er gode på dette.

 

Les mer om kategorien og se alle som sitter i juryen her!