Disse vant medaljene under Gulltaggen 2018

Torsdag kveld 26. april åpnet vi dørene inn til Folketeateret for å hedre og dele ut priser til de beste digitale jobbene i bransjen fra året som gikk.

Med over 300 innsendte bidrag var det stor spenning. Disse vant medaljene:

Produkt eller tjeneste

Gull: Remarkable av Remarkable og ANTI
Sølv: Hold Student av Hold Student og Los & Co
Bronse: Yr app – været tolket og servert av NRK

Branded Technology

Gull: Audi, Sandbox av POL med Mediamonks
Sølv: Telenor – IOTV av TRY med Apt, Rubicon og Starcom
Bronse: DNB – Skjermen som hjelper deg å parkere av TRY med APT og Vizeum

Best bruk av data

Gull: FINN – Godt brukt år! av Morgenstern med RED Media Consulting
Sølv: Storebrand – En fremtid å glede seg til av New Work AS med Stir og Starcom
Bronse: Tryg – From pixels to people av Carat med TRYG

Kampanjeside

Gull: Røde Kors – Fail av TRY med APT, Tangrystan og Carat
Sølv: FRI – Gå for meg av Per Høj med Tangrystan
Bronse: NORAD – Save Tropical House av Gambit Hill+Knowlton Strategies med Good Morning

PR og fortjente media

Gull: Amnesty Norge – The Distress Signal av Anorak med Making Waves og Bacon
Sølv: FRI – Gå for meg av Per Høj med Tangrystan
Bronse: GramArt og NOPA – #Utenmusikk av Anorak

Online video

Gull: GramArt og NOPA – #Utenmusikk av Anorak
Sølv: Røde Kors – Fail av TRY med APT, Tangrystan og Carat
Bronse: Oslo Brand Alliance (VisitOSLO, Oslo Business Region, Oslo regionen) – The Great Escape Oslo av Trigger Oslo AS med Waterdrop

Sosiale medier

Gull: BUFDIR – Ikke greit – en kampanje mot hatprat av Geelmuyden Kiese med SandeFredin, Hinda Fahre (Palookaville) og Splay Networks
Sølv: Røde Kors – Fail av TRY med APT, Tangrystan og Carat
Bronse: FRI – Gå for meg av Per Høj med Tangrystan

Håndverk – design

Gull: Rottefella Outdoor Apparel av The Oslo Company med Your Majesty Amsterdam
Sølv: Douchebags online store av Los & Co med Kodebyraaet og Douchebags
Bronse: Digital identitet og nettløsning for Bekk av Bekk

Mediestrategi

Gull: Telenor YNG en lansering på målgruppens premisser av Starcom med POL
Sølv: Kuppet – WANTED by Diplom-Is av We Are Live med Mediacom
Bronse: Røde Kors – Fail av TRY og Carat med APT og Tangrystan

Håndverk – produksjon

Gull: Audi, Sandbox av POL med Mediamonks
Sølv: Norad – Save Tropical House av Gambit Hill+Knowlton Strategies med Good Morning
Bronse: Telenor – IOTV av TRY med Apt, Rubicon og Starcom

Integrert kampanje

Gull: FINN – Ønskes kjøpt: Havplast av Morgenstern
Sølv: Øyafestivalen – Guided by Fans av Anorak med Visit Oslo, Øyafestivalen, Visit Norway, Oslo Brand Alliance, Feed, Print House
Bronse: FRI – Gå for meg av Per Høj med Tangrystan
Bronse: Smash! «App app app» av Per Høj for Nidar/Orkla med OMD

Mobil

Gull: Hold Student av Hold Student og Los & co
Sølv: Kygo Life – Kygo Sound av Apt
Bronse: NORAD – Save Tropical House av Gambit Hill+Knowlton Strategies med Good Morning

Nordisk studentpris

Gull: Apple Atmosphere av Adam Stark, Hanna Lundberg, Hugo Barne og Savante Ahlman fra Berghs School of Communication.
Sølv: Welcome to Syria av Jack Strömer, Victor Lindkvist og Simon Magnusson fra Berghs School of Communication
Sølv: Finn – Drop inn av Carina Hegreberg og King Nguyen fra Westerdals
Bronse: Ditch the Label av Jack Strömer, Victor Lindkvist og Gustaf Ha ing fra Berghs School of Communication

Best in show

– Audi, Sandbox av POL med Mediamonks
– Remarkable av Remarkable og ANTI

Most disruptive of the year

ReMarkable

Æresprisen

Jan Grønbech, sjef i Google Norge.