Cannes Young Lions Digital

Gulltaggen Award samarbeider med CAPA (som representerer Cannes Lions i Norge), og vil derfor sende ett kreativt team til Cannes i juni for å representere Norge i kategorien DIGITAL i Young Lions Competitions. 

Hvis dere ønsker å bli dette teamet må dere melde dere på i kategorien “Cannes Young Lions Digital” i Gulltaggen Award for å delta i den nasjonale konkurransen. 

Slik foregår konkurransen

  • Meld dere på konkurransen nederst på denne siden innen 4. mars. Ett team krever påmelding av 2 personer (begge på teamet).
  • Brief sendes på mail til hovedkontakt for påmelding den 10. mars kl. 10
  • Løsning på briefen sendes til [email protected] senest midnatt den 16. mars. Maks 10 slides. Besvarelsen kan være på norsk.
  • Juryen består av jurygeneral, visegeneral og juryledere.
  • Alle team skal presentere sin løsning for juryen enten 19. eller 20. mars. Hvert team får 5 minutter. Presentasjonen kan være på norsk. Vi avtaler konkret tidspunkt for presentasjon med alle påmeldte etter påmeldingsfrist den 4. mars. 
  • Topp 3 team offentliggjøres uken før påske.
  • Vinnerteamet offentliggjøres på prisutdelingen til Gulltaggen Award den 14. mai
  • Vinnerteamet forplikter seg til å reise og representere Norge i kategorien Digital i Young Lions Competitions i Cannes fra 22-26 juni. 

Konkurranseregler og viktig informasjon

  • Prisen for å delta i den nasjonale konkurransen i Gulltaggen Award er 1000 kr + mva og bill. avg. 75kr per person på teamet.
  • Påmelding er bindende. Om dere melder dere på, og ikke leverer løsning på brief, vil dere bli fakturert for påmelding. 
  • Topp 3 team får “shortlist-bord” billetter (som inkluderer middag) til prisutdelingen Gulltaggen Award 14. mai. 
  • Alle som deltar i konkurransen vil få gratis inngang til festen på prisutdelingen Gulltaggen Award 14. mai, og muligheten for å kjøpe “shortlist-bord”-billett (som inkluderer middag) til 1500 kr + mva. Mer informasjon om dette vil gis direkte til deltakerne.
  • For å delta må dere være et team på 2 stykker. Begge må være under 30 år (født etter 22. juni 1989) og være ansatt i et kreativt, kommunikasjons-, reklame- eller digitalt byrå. Freelancere kan også delta. Inhouse team fra annonsørsiden blir akseptert.
  • Vinnerteamet forplikter seg til å reise og representere Norge i kategorien Digital i Young Lions Competitions i Cannes fra 22-26. juni. Det innebærer at dere ikke kan delta i den nasjonale konkurransen i DIGITAL om dere allerede har vunnet i en annen kategori og skal representere Norge i Cannes der. 
  • VIKTIG: Et Young Lions pass i Cannes koster 1455 euro + tva per person. I tillegg kommer kostnader for fly og hotell. Er vinnerteamets bedrift medlem av INMA, dekker INMA 50% av disse kostnadene. Resten dekkes av vinnerteamets bedrift. For bedrifter som ikke er medlem av INMA dekkes alle kostnader av vinnerteamets bedrift. 

Her melder du på teamet innen 4. mars – husk å melde på begge teammedlemmer: