Young Lions Digital 2022

INMA fortsetter samarbeidet med Cannes Lions i 2022. Vi arrangerer derfor nå en nasjonal konkurranse for å finne det aller beste, unge kreative teamet, som skal representere Norge i kategorien digital i den internasjonale konkurransen Young Lions Competitions.

Young Lions Competitions er en konkurranse for unge kreatører fra hele verden, og det nærmeste man kommer VM i kreativitet og reklame. Vanligvis gjennomføres denne fysisk i Cannes, i juni, i forbindelse med Cannes Lions festivalen. I år vil den gjennomføres digitalt i forkant av Cannes Lions.

Vi har derfor også måttet gjøre noen endringer på den nasjonale konkurransen. I år vil den ikke foregå som en del av Gulltaggen, men gjennomføres som et eget løp i forkant av Gulltaggen.

Ønsker du å representere Norge i kategorien digital i den internasjonale konkurransen? Ja, da kan du fortsette å lese nedover for mer informasjon – og huske å melde deg på i den nasjonale konkurransen helt nederst på denne siden innen 8. februar!

 

Forpliktelser ved deltagelse i den nasjonale konkurransen

Hvis du melder deg på den nasjonale konkurransen, forplikter du deg til å delta i den internasjonale konkurransen om du skulle være så heldig å vinne. Det innebærer at du forplikter deg til datoene 25-27 mai, og en kostnad på 599 euro per deltaker (altså 1 198 euro for teamet) – som det koster å delta i den internasjonale konkurransen.

Ønsker dere å reise ned til Cannes Lions for å delta på festivalen og prisutdelingen i juni, er det også fullt mulig, men ikke obligatorisk. Prisen er da 1535 euro per person. Dette inkluderer festivalpass (må være fullvaksinert). Fly og hotell kommer i tillegg.

 

Hvem kan delta i den nasjonale konkurransen?

Cannes Lions har visse kriterier til deltakerne i Young Lions Competitions. Det innebærer at vi må ha de samme kriteriene i den nasjonale konkurransen.

  • Man må være et team på to personer. Dere trenger ikke å være et team til vanlig.
  • Begge på teamet må være 31 år eller yngre.
  • Begge må være i fulltidsjobb. Det er ingen krav til type rolle, og konkurransen er åpen for både kreatører, social media managers, kreative teknologer, digitale designere osv.
  • Du kan kun delta i én kategori – eller med andre ord i én av de nasjonale konkurransene. Dette er en ny regel besluttet av de som representerer Cannes Lions i Norge. Det innebærer at du ikke kan konkurrere i noen av de andre kategoriene (som arrangeres av andre enn INMA) om du melder deg på her i kategorien digital. Dersom et team er representert i flere kategorier blir man diskvalifisert fra alle de nasjonale konkurransene.

 

Praktisk informasjon – hvordan vil den nasjonale konkurransen foregå?

Den nasjonale konkurransen vil gjennomføres fra 9-14 februar, med en presentasjonsrunde den 10. mars. Man vil få tilsendt en brief man skal løse og sende inn sin løsning på, og presentere løsningen for juryen i etterkant. I år er det Mental Helse Ungdom som er oppdragsgiver, og ansvarlig for briefen. Årets jury er jurylederne fra Gulltaggen.

I den internasjonale konkurransen vil man kun få 24 timer til å løse oppgaven. Vi har likevel valgt å gi noe bedre tid i den nasjonale konkurransen. Dette gjør vi for at det skal være enklere for flere å kunne delta ved siden av full jobb.

8. februar: Siste frist for påmelding. Påmelding finner du nederst på denne siden. Husk å melde på begge deltakerne, og fylle inn all all informasjon dere blir bedt om der på begge deltakere. Vi trenger fullt navn, fødselsdag, firma, mail og mobilnummer på begge i teamet.

9. februar: Brief sendes på mail til deltakerne kl. 14.

14. februar: Besvarelsen sendes til [email protected] senest kl. 14. Besvarelsen skal være på maksimum 10 slides, pluss en oppsummeringsslide (altså maks 11 slides). Besvarelsen kan være på norsk eller engelsk.

10. mars: Alle team får 5 minutter til å presentere sine besvarelser for juryen. Presentasjonen skal være på maksimum 5 minutter, og kan være på norsk eller engelsk.

31. mars: Offentliggjøring av vinner og Norges representanter i Young Lions Competition i kategorien digital. 

 

Hva koster det å delta i den nasjonale konkurransen?

Det er gratis for deltakere som er ansatt i bedrifter som er medlem av INMA. For alle andre er prisen 1000 kr + mva per person.

Velkommen til å delta! Har du noen spørsmål, ta kontakt med [email protected]