Vinnere Gulltaggen 2020

Det er delt ut totalt 13 gull, 11 sølv, 14 bronse og 16 diplomer i årets Gulltaggen. I tillegg til best in show, Cannes Young Digital og ærespris.

ÆRESPRIS: Vipps

BEST IN SHOW: TRY for «422 Livsviktige Facebookfilmer» for Røde kors

CANNES YOUNG LIONS DIGITAL: Sollin Sæle og Per Berge Moe, ANTI

INNHOLDSMARKEDSFØRING

Beste Innholdsmarkedsføring
  • Gull til TRY for jobben «Who Run The World» for DNB 
  • Sølv til Kitchen for jobben «MENY Matkanalen» for Meny
  • Bronse til Manus jobben «Åres viktigste låt» for VG
  • Diplom til Forsvarets mediesenter for «Forsvaret: Fra synkende skip til nye rekorder»
  • Diplom til Kitchen for «Fra irrelevant og usynlig til relevant og synlig: Hvordan maksimere effekten av et digitalt innholdsløp» for Finansforbundet
Årets Nyskapning
  • Gull – det ble det ikke delt ut gull i denne kategorien i år
  • Sølv til Manus jobben «Åres viktigste låt» for VG
  • Bronse til Schibsted Partnerstudio for «Hvordan kommunisere kompliserte problemstillinger på en Forklarlig måte for Equinor»
  • Diplom til TRY for «422 Livsviktige Facebookfilmer» for Røde kors
  • Diplom til TRY for jobben «Who Run The World» for DNB
Beste Influencer Marketing
  • Gullet til Anorak for «#signaturkolleksjonen» for Amnesty
  • Sølv til Spoon for «CCVestsiders» CC Vest
  • Bronse til DNB og Gambit H+K for «Bygge egne influensere i sosiale medier» 
Håndverk Innholdsmarkedsføring
  • Gull til Forsvarets mediesenter for «Forsvaret: Fra synkende skip til nye rekorder»
  • Sølv til Schibsted Partnerstudio for «Stiftelsen Norsk Luftambulanse – Den dramatiske redningsaksjonen» for Norsk luftambulanse. 
  • Bronse til Aller Concept Store og Vizeum for ««SPIONEN» – historien om den glemte krigshelten Sonja Wigert» for Nordisk film.
  • Diplom til TRY for jobben «Who Run The World» for DNB

REKLAME OG KOMMUNIKASJON

Sosiale medier
  • Gull til TRY for «422 Livsviktige Facebookfilmer» for Røde kors
  • Sølv – det ble ikke delt ut noe sølv i denne kategorien. 
  • Bronse til New Work og Kitchen «Whopper Hack» for Burger King
  • Diplom til MediaCom for «De som vet, de vet» for Diplom Is 
Online Video
  • Gull til Anorak for «Sånn føles det» for Komplett
  • Sølv til TRY for 422 Livsviktige Facebookfilmer» for Røde kors 
  • Bronse til TRY for «Fra Aksel til Åre» for DNB
  • Bronse til TRY for «Money back on the Skætt» for Skatteetaten
  • Diplom til TRY for «Fra Albertine til årets julegave» for DNB
  • Diplom til Anorak for «This is illegal» for Amnesty
Enkeltarbeid Reklame og kommunikasjon
  • Gull til POL for «Ringevikar på Hamar» for Norsk Tipping
  • Sølv til Anorak for «#signaturkolleksjonen» for Amnesty
  • Bronse – det ble det ikke delt ut bronse i denne kategorien i år
  • Diplom til Hausmann for «It’s in our DNA» for Unicef
Integrert Kampanje
  • Gull til Nord DDB for «McDonald’s – Stjel våre ansatte» for McDonald’s 
  • Sølv til TRY for jobben «Who Run The World» for DNB 
  • Bronse til Per Høj for «Det skal godt gjøres å spise bare én» for Orkla

DESIGN OG TEKNOLOGI

Håndverk Design 
  • Gull til HyperRedink for «Demo – et rollespill om demokrati og demokratiske verdier» for Stortinget
  • Sølv til Also Known As for «Karpe SAS Plus»
  • Bronse til Unfold for «Unfold – identitet og nettside»
  • Diplom til Bekk for «Oslo Innovation Week» for Oslo Innovation Week
Produkt og tjenester
  • Gull til Confrere for «Confrere»
  • Sølv til Unfold for «Vibbo – en tjeneste fra OBOS» for OBOS
  • Bronse til HyperRedink for «Demo – et rollespill om demokrati og demokratiske verdier» for Stortinget
  • Diplom til Norse Digital for «Bedre folkehelse, mindre forskjeller og lavere forbruk med BUA» for BUA (Barn-Unge-Aktivitet)
Kreativ bruk av teknologi 
  • Gull til Blank for «SAS Skien» for Chirag Patel & Magdi Omar Ytreeide Abdelmaguid/Karpe 
  • Sølv til POL for «Ringevikar fra Hamar» for Norsk Tipping
  • Bronse til RED Tactic for «Entur – Datadrevet mediestrategi for økt kollektivbruk» for Entur.
  • Diplom til TRY for 422 Livsviktige Facebookfilmer» for Røde kors
  • Diplom til Hausmann for «It’s in our DNA» for Unicef

MEDIESTRATEGI

Enkeltarbeid Mediestrategi 
  • Gull til TRY for «422 Livsviktige Facebookfilmer» for Røde Kors
  • Sølv til Anorak for «#signaturkolleksjonen» for Amnesty
  • Bronse til PHD for «Coop Mega – Skreddersydd databasert tilnærming løftet totalomsetningen» for Coop Mega
  • Diplom til OMD for «Talkmore: Kontekstuelle mediekjøp snudd på hodet» for Talkmore
Kampanje Mediestrategi
  • Gull til Vizeum «#huninvesterer» for DNB
  • Gull til Starcom for «Whopper-vesken» for Burger King 
  • Bronse til Starcom for «Høyskolen Kristiania «Av alt du kan bli – Bli den du er» for Høyskolen Kristiania
  • Bronse til Starcom for «Stamkundene om Koppen fra Circle K» for Circle K
  • Diplom til Manus for «Årets viktigste låt» for VG
  • Diplom til Carat for «Handelshøyskolen BI – Hvordan ta regi på fremtiden» for Handelshøyskolen BI

Komplett medaljeoversikt