Årets vinnere i fagdisiplinen Mediestrategi

Kategori: KANAL

Gullet gikk til Tante Randi Reklamebyrå for arbeidet «Utdanningsetaten i Oslo – #DinRetning» i samarbeid med Mindshare og Interaktiv Design AS for UDE/Utdanningsetaten i Oslo

Jurybegrunnelse:

Å nå ut til en ung målgruppe kan være vanskelig. Å nå ut midt under en pandemi, gjør ikke utfordringen enklere! Men ved å ta i bruk en plattform som er kjent for å engasjere de unge, klarte denne aktøren å flytte en fysisk utdanningsmesse over til å bli en engasjerende og kunnskapsbyggende, digital møteplass på TikTok! Her koblet de potensielle søkere sammen med de som allerede gikk på videregående, slik at de unge kunne søke kunnskap og få svar. Juryen er imponert over hvordan Utdanningsetaten har tatt i bruk en forholdsvis ny plattform på en nytenkende og kreativ måte!

Sølvet gikk til Starcom for arbeidet «En dynamisk bølgerigg» i samarbeid med Kitchen for Telenor Kystradio

  

Jurybegrunnelse:

Dette var et case som virkelig engasjerte juryen og som mange lot seg begeistre av. Vi fant det spesielt imponerende hvordan smarte digitale løsninger ikke bare ble tatt i bruk, men faktisk videreutviklet for å skreddersys til å løse den aktuelle kommunikasjonsoppgaven. Digital markedsføring er et rotterace uten like der alt handler om å hele tiden være i front og utvikle nye løsninger som skaper bedre effekt for annonsører, noe dette caset er et utmerket eksempel på.

Bronsen gikk til Amedia Innholdsbyrå for arbeidet «Coop Prix: Kan lokale stemmer løfte kjedens satsing på norsk frukt og grønt?» i samarbeid med PHD for Coop Prix

Jurybegrunnelse:

Juryen lot seg begeistre av bidragets evne til å knytte bånd mellom målgruppe og kanal. I en konkurranseutsatt bransje, oppleves bidraget som like ferskt og naturlig som produktkategorien man markedsfører. Bidraget har en tydelig dirigent, som på en imponerende måte har orkestrert både kanal og butikk på tvers av hele landet. Kvaliteten på innsiktsarbeidet, relevansen i løsningen og resultatene en har skapt – gjør at juryen rett og slett mener at dette er et bidrag som viser hvordan kanalen og virkemidlene både kan og bør brukes.

Diplom gikk til OMD for arbeidet «OMO – Tilbake til hverdagen» i samarbeid med Schibsted for Orkla Home & Personal Care

Kategori: KAMPANJE

Gullet gikk til OMD for arbeidet «ASAN – «Ta vare på intimiteten»» i samarbeid med  Trigger Oslo forKaro Pharma

Jurybegrunnelse:

Dette caset svevet opp som en tidlig favoritt blant jurymedlemmene. Strategien er modig, klok og velregissert. Samspillet mellom betalte og fortjente kanaler er total, og det sikrer både gode medie-, kommunikasjons- og forretningsresultater.

Som innsender selv sier det: “Et håndverk av en integrert kampanje med en sammensatt kanalkoreografi som inkluderer nøye planlagt PR strategi med tilhørende skole event, kino, online video, sosiale medier, influencere, innholdsmarkedsføring, podcast, HOLD, SEM og SEO. I tillegg kommer aktiviteter i butikk. Hvert uttak er tilpasset sin kanal og rolle i strategien.” Juryen kan ikke være mer enig, og bøyer oss for årets vinnerbidrag.

Sølvet gikk til Anorak & Einarfilm for arbeidet «Et helt annet sted» i samarbeid med Bold & NoA Ignite for VIERLIVE

Jurybegrunnelse:

2020. Året alle var hjemme. Vi ønsket oss bort. Til et helt annet sted. Sølvvinneren av Gulltaggen Mediestrategi Kampanje imponerte juryen fra første sekund. Ikke bare har de skapt en kampanje som gir deg gåsehud nedover ryggen. De har skapt håp hos en næring i krise. De har skapt nye og innovative løsninger. 130 Magiske, digitale konsertopplevelser og over 50.000 solgte billetter. Dette er gjennomarbeidet fra A til Å. Juryen gratulerer Vierlive og Anorak/NoA med kampanjen «Et helt annet sted».

Bronsen gikk til Gambit H+K for arbeidet «Verdens viktigste mål» i samarbeid med Netlife, Opinion, Mindshare og Oslo Assembly for Norad

Jurybegrunnelse:

Den digitale jungelen er full av virkemidler, kanaler, analyse-verktøy og mulige strategier. Caset viser en symfoni av disse virkemidlene, godt komponert og dirigert for å skape gode resultater. Aktøren tar i bruk solid innsikt i forarbeidet og opparbeider seg ny anvendbar innsikt underveis i kampanjens forskjellige faser. Dette caset viser kontroll og beherskelse av faget. Å påta seg oppdraget med å få nordmenn til å bli mer bevisst på FNs bærekraftmål er en viktig og vanskelig oppgave. Og oppgaven blir løst på en særdeles god måte, i enn tydelig digital mediestrategi.

Diplom gikk til TRY for arbeidet «Nåtidshjernen» i samarbeid med TRY Apt, One Big Happy Family og Storyline Studios for DNB

Diplom gikk til Starcom for arbeidet «Alt endrer seg fort på havet» i samarbeid med Kitchen for Telenor Kystradio