BESTE INNHOLDSMARKEDSFØRING (Innholdsmarkedsføring)
Gullet gikk til TRY for arbeidet «Nåtidshjernen» i samarbeid med TRY Apt, One Big Happy Family og Storyline Studios for DNB
Sølvet gikk til Gambit H+K for arbeidet «Verdens viktigste mål» i samarbeid med Netlife, Opinion, Mindshare og Oslo Assembly for Norad
Bronsen gikk til HyperRedink for arbeidet «Klimamyter for Klimaetaten i Oslo» i samarbeid med Willy Nickers og Frame for Klimaetaten i Oslo
Diplom gikk til TRY Innhold for arbeidet «Agurknytt» i samarbeid med TRY Film, TRY Apt og TRY Reklame for BAMA
Diplom gikk til Schibsted Partnerstudio og Mindshare for arbeidet «Helsedirektoratet, Schibsted Partnerstudio & Mindshare: VG direktestudio, COVID-19» for Helsedirektoratet
BESTE INFLUENCER MARKETING (Innholdsmarkedsføring)
Gullet gikk til No Name og Bureau for arbeidet «Headset Challenge» i samarbeid med Kristin David-Andersen Øveraas for HLF Hørselshemmedes Landsforbund
Sølvet gikk til Tante Randi Reklamebyrå for arbeidet «Utdanningsetaten i Oslo – #DinRetning» i samarbeid med Mindshare og Interaktiv Design AS for UDE/Utdanningsetaten i Oslo
Bronsen gikk til Nord DDB for arbeidet «Stemmer verdt å lytte til» i samarbeid med Uhørt, Verdens Sterkeste Mann og Julien Alary for ice
Diplom gikk til POL for arbeidet «E(MERCH)ING» i samarbeid med Also Known As og NoName for Posten
ÅRETS NYSKAPNING (Innholdsmarkedsføring)
Gullet gikk til Anorak & Einarfilm for arbeidet «Et helt annet sted» i samarbeid med Bold & NoA Ignite for VIERLIVE
Diplom gikk til Tante Randi Reklamebyrå for arbeidet «Utdanningsetaten i Oslo – #DinRetning» i samarbeid med Mindshare og Interaktiv Design AS for UDE/Utdanningsetaten i Oslo
Diplom gikk til TRY for arbeidet «DNB Festivalsommer» i samarbeid med TRY Pearl, TRY Apt, West Avenue og festivalene for DNB
Diplom gikk til TRY Opt/TRY Innhold for arbeidet «DBMO2020 – Norges første Instagram-bok» i samarbeid med All Images for Gyldendal
INTEGRERT KAMPANJE (Reklame og Kommunikasjon)
Gullet gikk til Anorak & Einarfilm for arbeidet «Et helt annet sted» i samarbeid med Bold & NoA Ignite for VIERLIVE
Sølvet gikk til Trigger Oslo og OMD for arbeidet «Asan – Ta vare på intimiteten.» i samarbeid med Oslo Assembly, Sex og Samfunn, Kuben videregående skole, og Snapchat for Karo Pharma
Bronsen gikk til TRY for arbeidet «Les bedre.» i samarbeid med TRY Opt, TRY Film, TRY Pearl, Bacon og Sagveien Resort for Den norske Forleggerforening
Diplom gikk til Atyp for arbeidet «Norges største arbeidsplass» i samarbeid med State og Verdens Sterkeste Mann for Honningcentralen
Diplom gikk til TRY for arbeidet «Nåtidshjernen» i samarbeid med TRY Apt, One Big Happy Family og Storyline Studios for DNB
ENKELTARBEID (Reklame og Kommunikasjon)
Gullet gikk til POL for arbeidet «Angry White Santa» i samarbeid med Bacon Production for Posten
Sølvet gikk til Anorak for arbeidet «Det koster mye å ha lite» i samarbeid med Bacon for Kirkens Bymisjon
Bronsen gikk til POL for arbeidet «Varm et Barn» i samarbeid med Fantefilm for Redd Barna
Diplom gikk til ANTI for arbeidet «Level Up Your Brain» for Norges forskningsråd
SOSIALE MEDIER (Reklame og Kommunikasjon)
Gullet gikk til No Name og Bureau for arbeidet «Headset Challenge» i samarbeid med Kristin David-Andersen Øveraas for HLF Hørselshemmedes Landsforbund
Bronsen gikk til ANTI for arbeidet «Delivering bacon» i samarbeid med Disruptive branding for Db
Bronsen gikk til TRY for arbeidet «Nåtidshjernen» i samarbeid med TRY Apt, One Big Happy Family og Storyline Studios for DNB
Diplom gikk til TRY Opt/TRY Innhold for arbeidet «DBMO2020 – Norges første Instagram-bok» i samarbeid med All Images for Gyldendal
KANAL (Mediestrategi)
Gullet gikk til Tante Randi Reklamebyrå for arbeidet «Utdanningsetaten i Oslo – #DinRetning» i samarbeid med Mindshare og Interaktiv Design AS for UDE/Utdanningsetaten i Oslo
Sølvet gikk til Starcom for arbeidet «En dynamisk bølgerigg» i samarbeid med Kitchen for Telenor Kystradio
Bronsen gikk til Amedia Innholdsbyrå for arbeidet «Coop Prix: Kan lokale stemmer løfte kjedens satsing på norsk frukt og grønt?» i samarbeid med PHD for Coop Prix
Diplom gikk til OMD for arbeidet «OMO – Tilbake til hverdagen» i samarbeid med Schibsted for Orkla Home & Personal Care
KAMPANJE (Mediestrategi)
Gullet gikk til OMD for arbeidet «ASAN – «Ta vare på intimiteten»» i samarbeid med Trigger Oslo forKaro Pharma
Sølvet gikk til Anorak & Einarfilm for arbeidet «Et helt annet sted» i samarbeid med Bold & NoA Ignite for VIERLIVE
Bronsen gikk til Gambit H+K for arbeidet «Verdens viktigste mål» i samarbeid med Netlife, Opinion, Mindshare og Oslo Assembly for Norad
Diplom gikk til TRY for arbeidet «Nåtidshjernen» i samarbeid med TRY Apt, One Big Happy Family og Storyline Studios for DNB
PRODUKT OG TJENESTE (Design og Teknologi)
Gullet gikk til Hyper Games for arbeidet «Mørkredd» i samarbeid med Aspyr Media for Hyper Games
Gullet gikk til Blank for arbeidet «AMOI – Byens beste levert til deg på døra» i samarbeid med Boitano og Kodemaker Systemutvikling for Posten Norge
Bronsen gikk til Lånekassen & NoA Ignite for arbeidet «Lånekassen: Service oriented platform to ensure confident users» for Lånekassen
Diplom gikk til Los & Co / Neue Design Studio for arbeidet «Jordan Sånn» i samarbeid med Dekode for Orkla House Care (Jordan)
Diplom gikk til Anorak & Einarfilm for arbeidet «Et helt annet sted» i samarbeid med Bold & NoA Ignite for VIERLIVE
HÅNDVERK (Design og Teknologi)
Gullet gikk til Snøhetta for arbeidet «Bjarne Melgaard Enterprise – An E-mail First Visual Identity» for Bjarne Melgaard
Sølvet gikk til Anorak & Einarfilm for arbeidet «Et helt annet sted» i samarbeid med Bold & NoA Ignite for VIERLIVE
Bronsen gikk til VisitOSLO, Haptiq og Good Morning Naug for arbeidet «Oslo Spex – Henrik Ibsen» i samarbeid med Det Norske Ibsenkompaniet og Eiendomsspar for VisitOSLO
Diplom gikk til ANTI for arbeidet «Norges Musikkhøgskole – Identitet / nettside nmh.no» i samarbeid med TRY Apt for Norges Musikkhøgskole
BEST IN SHOW
Best in show – og Gulltaggens mestvinnende arbeid i 2021 går til Anorak og Einar Film og Fortellinger for arbeidet «Et helt annet sted» i samarbeid med Bold & NoA Ignite for VIERLIVE
Juryens begrunnelse
Et fantastisk initiativ med perfekt timing. Med gåsehud og tårer i øynene tar dette konseptet oss til et helt annet sted. Gjennomføringen er uendelig vakker og åpner dører til en digitalisering av kulturlivet som kommer både konsumenter, utøvere og produsenter til gode. Dette er ikke et plaster på såret for noe vi ikke fikk. Dette er et innovativt konsept som skiller seg ut fra andre lignende initiativ fordi det kommer til å endre måtene vi konsumerer musikk på – på lang sikt.
Et helt annet sted lar oss oppleve musikk uavhengig av hvor i landet vi holder til. De har på en nytenkende måte klart å gjenskape samholdet og kulturen som kommer med konsertopplevelsen, på digitale flater. Vi gleder oss til neste digitale konsert – og betaler mer enn gjerne inngangsbilletten. Vi vil rett og slett ha mer av dette. En samstemt storjury var enige om at “Et helt annet sted” var det mest inspirerende arbeidet på tvers av fagdisiplinene og en selvskreven vinner av årets Best in Show.